اخبار

گسترش همکاری گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان لرستان برای حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان دانشگاهی

۱۴۰۱/۱۱/۰۳

نشست مشترک مدیر گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان و مسئول امور نخبگان بنیاد نخبگان استان لرستان، با هدف تقویت ساز و کارهای حمایت‌ از استعدادهای برتر و نخبگان دانشگاه لرستان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز یکشنبه، دوم بهمن‌ماه، نشست دکتر حسین میرزایی‌نجفقلی، مدیر گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان و دکتر رحمان کلانتری، مسئول امور نخبگان و اجتماعات نخبگانی بنیاد نخبگان استان لرستان با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه برای حمایت هرچه بیشتر و کاراتر از استعدادهای درخشان و نخبگان دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، تصویب شد بانک جامع اطلاعات استعدادهای درخشان و نخبگان دانشگاه لرستان تشکیل شود.

تقویت حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان

در همین رابطه، دکتر میرزایی‌نجفقلی، مدیر گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان، به خبرنگار ما گفت: «همکاری بین دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان بر این اساس استوار است که دانشجویان مستعد، برتر و نخبه از خدمات و حمایت‌های متنوع و مختلف بنیاد نخبگان استان لرستان، مطلع و بهره‌مند شوند».

وی، طرح‌هایی همچون طرح شهید وزوایی و شهید احمدی‌روشن را از جمله طرح‌های مهم بنیاد نخبگان دانست که برای حمایت از دانشجویان مستعد و نخبه‌اند.

دکتر میرزایی‌نجفقلی توضیح داد تلاش گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان، آن است که دانشجویان مستعد و نخبه، هرچه بهتر و نظام‌مند‌تر از خدمات و تسهیلات بنیاد نخبگان استان لرستان، استفاده کنند.

وی این نکته را تصریح کرد که بنیاد نخبگان استان لرستان، هم مادی، هم معنوی، از دانشجویان مستعد و نخبه، حمایت می‌کند.

مدیر گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان خبر داد طرح‌های حمایتی بنیاد نخبگان استان لرستان، هم برای دانشجویان، هم برای اعضای هیئت علمی، اجرا می‌شوند.

دکتر حسین میرزایی‌نجفقلی، درباره طرح شهید احمدی‌روشن، توضیح داد در این طرح، رویکرد اصلی، تقویت ارتباط بین نظام نخبگانی دانشگاهی با نیازهای منطقه‌ای، استانی و مشارکت دانشجویان و اعضای هیئت علمی برای رفع چالش‌ها و مشکلات استان است.

وی خبر داد نشست‌های مشترک بین گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان لرستان به‌صورت منظم در آینده نیز تداوم خواهند داشت.

جذب و استخدام؛ گام دولت برای حمایت از نخبگان

دکتر رحمان کلانتری، مسئول امور نخبگان و اجتماعات نخبگانی بنیاد نخبگان استان لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، الزام به جذب و استخدام استعدادهای برتر نخبگانی در سازمان‌ها و ادارات را از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم برای حمایت از نظام نخبگانی است.

وی به این نکته اشاره کرد که تلاش بنیاد نخبگان استان، آن است که چترهای حمایتی خود از دانشجویان مستعد، برتر و نخبه دانشگاه لرستان را گسترش دهد.

مسئول امور نخبگان بنیاد نخبگان استان لرستان، روی کلیدواژه «اثرگذاری بارز» برای تعریف نخبه، تأکید کرد.

دکتر کلانتری، «اثرگذاری بارز» در جامعه در چارچوب ارزش‌های اسلامی را از جمله ویژگی‌های نخبه‌بودن یک فرد دانست؛ یک نخبه، فردی است که بتواند تحول و اثرگذاری بارز و برجسته در جامعه ایجاد کند.

وی نوید داد بنیاد نخبگان استان لرستان دارای بسته‌های مختلف حمایتی برای حمایت مادی و معنوی از استعدادهای برتر دانشجویی و نخبگان دانشگاهی است.

مسئول امور نخبگان بنیاد نخبگان استان لرستان، ظرفیت‌های دانشگاه لرستان را گسترده ارزیابی کرد و توضیح داد نقش گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان یک نقش مهم در ایجاد ارتباط پایدار بین دانشجویان برتر و نخبه با بنیاد نخبگان استان لرستان است.

دکتر کلانتری، آمار داد 90 درصد تسهیلات و خدمات حمایتی بنیاد نخبگان استان، از نوع بلاعوض است.

وی تصریح کرد همکاری‌های گروه استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان با بنیاد نخبگان استان، سازنده و مفید است و کوشش ما این است این همکاری، گسترش یابد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۰۸:۱۳
۱۰۶۴ بازدید