اخبار

نشست هیئت استانی (لرستان) اندیشه‌ورز شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نماینده خرم‌آباد و چگنی به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۳/۰۳/۲۶

با حضور دکتر رضا سپهوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، نشست هم‌اندیشی هیئت اندیشه‌ورز استانی (استان لرستان) شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز شنبه، 26 خردادماه سال جاری با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد مسائل و موضوعات مختلف مرتبط با هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی استانی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر رضا سپهوند، نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در این نشست خواستار شد موضوعات هیئت اندیشه‌ورز استانی دانشگاهی که ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است متناسب با نیازها و ظرفیت‌ها و مشکلات استان لرستان، اولویت‌بندی بشوند.

وی تصریح کرد این نکته اهمیت دارد که هر موضوعی که در هیئت اندیشه‌ورز مطرح می‌شود برای رفع مشکلات و مسائل استان لرستان، دارای اولویت باشد و نتایج کاربردی در این زمینه داشته باشد.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری در این نشست خواستار شد جلسات این هیئت به صورت منظم برگزار بشوند.

وی توضیح داد در مطرح شدن موضوعات توجه به سند آمایش سرزمینی و اولویت‌بندی نظام مسائل استان، اهمیت دارد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در سخنانی، اهمیت ارائه راهکارهای علمی و کاربردی در هیئت اندیشه‌ورز استانی را مهم دانست و خواهان تقویت مباحث کارشناسی این هیئت در تناسب با نیازهای کاربردی استان لرستان شد.

در این نشست گفت‌وگو شد درباره اینکه چه میزان از محتوای نقشه جامع علمی کشور در استان لرستان محقق شده است.

در این نشست، اولویت‌های بخش فناوری استان لرستان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر رضا سپهوند، نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، قول مساعد داد از حداکثر ظرفیت نمایندگی برای یاری‌رسانی به ارتقای اثرگذاری هیئت اندیشه‌ورز دانشگاهی استانی در راستای کاهش نظام مسائل استان، بهره خواهد جست.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۳/۲۶ - ۱۲:۵۴
۱۶۷۲ بازدید