اخبار

نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی نوبت دوم کنکور برگزار شد

۱۴۰۳/۰۴/۱۹

نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری در استان لرستان، با حضور مدیران حفاظت آزمون کنکور در شهرستان‌های استان لرستان و نمایندگان سازمان ملی سنجش در شهرستان‌های استان، به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که صبح روز سه‌شنبه، 19 تیرماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان به ریاست دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان و نماینده تام‌الاختیار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، یوسف عباسی، مدیر حفاظت آزمون استان لرستان و فرهاد بیرانوند، دستیار اجرایی نماینده تام‌الاختیار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، گزارشی از نکات مهم ابلاغی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش بیان کردند و برخی موضوعات جدید شیوه‌نامه مذکور را توضیح دادند.

سپس، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان از حاضران در نشست خواست دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را برای برگزاری هرچه باکیفیت‌تر نوبت دوم کنکور سراسری در استان لرستان بیان کنند.

نمایندگان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در شهرستان‌های استان لرستان و مدیران حفاظت آزمون شهرستان‌های لرستان، هرکدام دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه بهتر نوبت دوم کنکور سراسری بیان کردند.

در ادامه، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی، بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های ابلاغی تأکید کرد.

وی از مدیران حاضر در نشست خواست همه تلاش خویش را به کار بگیرند تا نوبت دوم کنکور سراسری همچون مرحله اول در نهایت سلامت، دقت و عدالت برگزار شود.

رئیس دانشگاه لرستان کنکور را یک آزمون مهم ملی در کشور دانست که براساس آن، استعدادها شناسایی و هدایت می‌شوند و به همین علت اجرای مطلوب این آزمون مهم ملی از اهمیت بالایی بهره‌مند است.

نوبت دوم کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه، 21 و 22 تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

در استان لرستان تعداد 28428 نفر داوطلب در نوبت دوم کنکور شرکت می‌کنند.

از این تعداد، 63 درصد داوطلبان، زن و 37 درصد، مرد هستند.

بیشترین تعداد داوطلبان استان لرستان، مربوط به گروه علوم تجربی با تعداد 17 هزار و 131 نفر و کمترین تعداد داوطلبان مربوط به گروه هنر با تعداد 694 نفر است.

حوزه‌های آزمون دانشگاه لرستان نیز با آمادگی کامل در حال برنامه‌ریزی نهایی برای برگزاری این رویداد علمی ملی هستند.

صبح روز جمعه 22 تیرماه سال جاری کنکور تجربی و صبح و عصر روز پنج شنبه، 21 تیرماه کنکور ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۴/۱۹ - ۱۱:۲۸
۹۳۰ بازدید