اخبار

رئیس دانشگاه لرستان در جمع کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان و پرسنل تیپ 184 شهید فتح الهی: راهکار رفع مشکلات تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی است

۱۴۰۳/۰۴/۱۲

رئیس دانشگاه لرستان در جمع کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان و پرسنل تیپ 184 شهید فتح‌الهی ارتش واقع در خرم‌آباد گفت: «راهکار رفع مشکلات و نظام مسائل، توجه عملیاتی به این دیدگاه است که بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم نه اینکه فقط نگاه‌مان به بیرون از مرزها باشد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح روز سه‌شنبه، 12 تیرماه سال جاری، دکتر علی نظری در سخنرانی‌اش، در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) تیپ 184 شهید فتح الهی ارتش تشریح کرد: «یک نگاه این است که برای رفع مشکلات کشور به بیگانگان و غرب تکیه کنیم؛ یک نگاه دیگر که نگاه درست است آن است که بایستی بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل کشور تکیه کنیم».

دکتر نظری افزود: «همه کاندیداهای محترم که توسط شورای محترم نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شده‌اند اصلح هستند اما اصلح‌تر، آن انتخابی است که مبتنی بر تقویت نگاه به توانمندی‌های داخلی برای رفع مشکلات باشد».

وی اظهار داشت: «کشور ایران، سراسر توانمندی و ظرفیت است؛ پس بایستی با تکیه بر این همه استعداد و ظرفیت، نظام مسائل و مشکلات جامعه را رفع کرد یا کاهش داد».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «رویکرد شهید آیت‌الله رئیسی، یک رویکرد مبتنی بر حکمت و عقلانیت بود و راه شهید رئیسی، بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی برای رفع مشکلات مردم است».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «در عین حال که باید ارتباطات و تعاملات بین المللی کشور تقویت بشود اما نگاه اصلی بایستی مبتنی بر اتکای به داخل باشد».

دکتر نظری، در بخش دیگری از گفته‌هایش، خواستار مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی، با استناد به برخی خطبه‌های حضرت امام علی (ع) تبیین کرد نظام سلطه در حال ظلم و سلطه‌گری است؛ مصداقش هم جنایاتی است که توسط رژیم صهونیستی صورت می‌گیرد و آمریکا هم از این جنایات حمایت می‌کند.

رئیس دانشگاه لرستان، ادامه داد: «راهکار مقابله با نظام سلطه که یک نظام شیطانی است آن است که هرچه بیشتر در داخل کشور در ابعاد مختلف قدرت، قوی‌تر بشویم تا دشمن نتواند بر ما سلطه‌گری پیدا کند».

دکتر علی نظری افزود: «اعتماد به دشمن براساس تعالیم قرآن‌کریم و نهج البلاغه، اشتباه و نادرست است؛ جبهه حق همواره باید خود را قدرتمندتر کند و فرهنگ مقاومت و جهاد و شهادت، بیش از پیش، تقویت و ترویج شود».

دکتر نظری، اظهار داشت: «براساس تعالیم قرآنی، نیروهای مسلح، دژهای مستحکم دفاع از هویت و شرافت و انسانیت و میهن اسلامی هستند؛ بنابراین، همیشه باید قدردان زحمات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باشیم».

وی تصریح کرد: «نیروهای مسلح باعث افتحار و سرافزاری کشور هستند».

گفتنی است تیپ 184 شهید فتح‌الهی خرم‌آباد از تیپ‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۸:۲۹
۵۶۳ بازدید