اخبار

هنرمند خوزستانی نخستین مجموعه دست‌سازه‌های هنری خود را به موزه جانور‌شناسی دانشگاه لرستان اهداء کرد

۱۴۰۳/۰۴/۰۷

هنرمند خوزستانی نخستین مجموعه از دست‌سازه‌های هنری، علمی خود را به موزه جانورشناسی دانشگاه لرستان اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، مسعود خاکزاده، کارشناس ارشد رشته زیست‌شناسی و دبیر آموزش و پرورش شهر شوشتر استان خوزستان، نخستین مجموعه از دست سازه‌های هنری، علمی خود با نام «مجموعه تعادلی حیات وحش» را به موزه جانورشناسی دانشگاه لرستان اهدا کرد.

این هنرمند خوش ذوق در راستای رسالت علمی آموزشی خود، یک مجموعه کم نظیر نمادین (۳۶ اثر) از گونه‌های شاخص جانوری حیات وحش ایران و جهان مانند سمندر لرستانی، سنجاب ایرانی، گرگ خاکستری، فیل آفریقایی و غیره را با خلاقیت هنری و پس از محاسبات، از مفتول فلزی یک تکه و بدون هر گونه انقطاع ساخته که هر کدام از این آثار هنری، ویژگی نوسان همراه با حفظ تعادل را دارند.

آموزش شناخت گونه‌های حیات وحش از تنوع زیستی به روش‌های مختلف از جمله به‌واسطه هنر است و هنر در طول تاریخ پیوند ناگسستنی با تنوع زیستی از خلقت الهی داشته است؛ بنابراین می‌تواند مخاطبین از سنین مختلف را مجذوب نماید.

فاز اول موزه جانورشناسی دانشگاه لرستان در ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان افتتاح شد که در حال گسترش و غنی‌شدن است.

اهدای مجموعه‌های مختلف توسط خیرین و علاقه‌مندان از جمله راه‌های غنای هر موزه‌ای است.

همسر و پسر مسعود خاکزاده با تحصیلات عالی از دانش‌آموخته‌های دانشگاه لرستان هستند که این موضوع از جمله انگیزه‌های این هنرمند در راستای ساخت و اهدای این مجموعه هنری معنوی است.

لوح سپاس با امضای دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه، توسط دکتر علی غلامی‌فرد، مدیر موزه جانورشناسی دانشگاه لرستان به این هنرمند خوش‌ذوق, اهداء شد.

18

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۴/۰۷ - ۰۸:۱۸
۱۹۸۱ بازدید