اخبار

بازدید علمی جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان از برخی صنایع شاخص شهرک‌های صنعتی خرم‌آباد توسط گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی این دانشگاه

۱۴۰۳/۰۴/۰۶

گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان، همزمان با گرامیداشت دهه تولید و تجارت، بازدید (تور) علمی _ صنعتی جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان از برخی صنایع شاخص شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو خرم‌آباد را اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، متن گزارش ارسالی گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان که زیرمجموعه کاری معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه است را بخوانید:

پیرو نامه درخواست کتبی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز درخواست مدیر عامل محترم شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان دکتر فرزاد محمدی به مناسبت گرامیداشت دهه تولید و تجارت و تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش صنعت و فناوری، در روز چهارم تیرماه 1403 همزمان با سراسر کشور بازدید علمی _ صنعتی اساتید دانشگاه لرستان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حوزه‌های فناوری، نوآوری و های‌تک بازدیدی بعمل آمد.

در این بازدید که به دستور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان دکتر مصطفی کرم‌پور و هماهنگی و رایزنی رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان، رضا آساره برگزار شد اساتیدی از رشته‌های مختلف از جمله برق – مکانیک – صنایع- متالوزی – عمران -پلیمر – شیمی – معدن(استخراج) - شیمی داروئی -زیست شناسی- میکروبیولوژی – محیط زیست (مدیریت و آلودگی) حضور داشتند که در این بازدید نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی آقای مهندس نیما شایان و آقای مهندس محمد چنگائی مدیر شهرک‌های صنعتی منطقه خرم‌آباد نیز حضور داشتند که در همین رابطه ابتدا عازم شهرک صنعتی شماره2 خرم آباد شده و به عنوان صنعت شاخص در این مجموعه از مجتمع فولاد خرم‌آباد بازدید شد.

در این بازدید اساتید دانشگاه با هماهنگی مهندس سعدی‌پور مدیر کارخانه و راهنمایی مهندس معین مدیر اجرایی و خانم مهندس یعقوب‌زاده معاون کارخانه با خط تولید و نحوه تولید محصولات فولادی این مجموعه آشنا شدند که توضیحات مختصر و مفیدی را در این خصوص به تیم علمی اعزامی از دانشگاه ارائه دادند.

لازم به ذکر است مجتمع فولاد خرم آباد در سال 1382 با مجوز اداره کل صمت استان لرستان جهت ایجاد کارخانه نورد، مقاطع فولادی و صنایع مربوط به آنها تأسیس و در شهرستان خرم‌آباد به ثبت رسید و بعد از نصب و راه اندازی شروع به تولید کرده است.

این کارخانه در شهرک صنعتی شماره 2 خرم آباد در مجاورت پتروشیمی خرم آباد در زمینی به مساحت حدود 70000 متر مربع واقع گردیده و دارای خط تولید ورق نورد گرم و با ظرفیت اسمی تولید 350 هزار تن می‌باشد که در حال حاضر 140 نفر را مشغول به کار نموده است.

مواد اولیه این کارخانه اسلپ از کارخانجات فولادسازی هرمزگان، مبارکه و خوزستان تهیه می‌شود.

در این کارخانه ورق‌هایی با ضخامت 20 الی 100 میلیمتر تولید می‌شود.

ورق‌های تولید شده پس از بازرسی کامل و تایید کارشناسان واحد QC کارخانه و تایید کیفیت با توجه به سفارش وارد انبار شده و سپس جهت مصارف پروژهای مربوطه عرضه می‌شود.

_ محصولات این مجتمع شامل ورق‌های گرم با گریدهای ST37 و ST52 و A283 و گریدهای خاص طبق استاندارهای جهانی با عرض 1250 تا 1500 میلیمتر و طول 6 الی 12 متر می باشد که در مصارف صنعتی و ساختمانی اعم از پروژه های پل سازی، ساخت اسکلت و سوله سازی و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گردد در 3 شیفت کاری تولید می نماید.

همچنین این مجتمع تولیدی در حال اجرای طرح های توسعه جهت افزایش بهره وری و تولید محصولات جدید و رفع نیاز های مشتریان داخلی و خارجی است در همین راستا افزایش عرض محصولات تولیدی تا 2000 میلیمتر و تولید گریدهای A516 و G70 و CK45 در مرحله برنامه‌ریزی در دستور کار جهت تولید در آینده قرار دارند.

در ادامه این تور صنعتی اعضای هیئت علمی اعزامی بعد از بازدید از مجتمع فولاد خرم آباد به شهرک صنعتی شماره 1 خرم آباد عزیمت نموده و در آنجا از شرکت تولیدی گوهر شفا سازنده ملزومات حوزه پزشکی _ درمانی دیدن کردند.

در این بازدید هم طبق روال معمول دکتر میثم دوستی‌زاده مدیر کل ارتباط با جامعه دانشگاه لرستان به تشریح ظرفیت‌های نهفته در ماده 11 و 13 قانون جهش تولید دانش بنیان پرداخته و نیز در مبحث معافیت‌های مالیاتی و نیز بورسیه صنعتی توضیحاتی را ارائه نمودند و با اشاره به رسالت اجتماعی تولیدکنندگان و صنعتگران در جامعه اظهار داشتند که همکاری صنایع و دانشگاه می‌تواند به رشد و بالندگی صنایع و محرومیت زدایی از منطقه گردد.

در ادامه رضا آساره رئیس گروه ارتباط با صنعت و کار آفرینی دانشگاه نیز به بیان ظرفیتها و توانمندیهای دانشگاه چه در حوزه منابع انسانی متخصص و چه در حوزه موضوعات پژوهشی و آزمایشگاهی پرداختند.

در این بازدید مهندس احمد ساکی مدیر عامل شرکت گوهر شفا اظهار داشتند که این شرکت از سال 1374در حوزه ملزومات پزشکی شروع به کار نموده که در راستای افزایش دسترسی تجهیزات پزشکی با کیفیت و ملی اقدام به تولید روز افزون محصولات پزشکی نموده است.

وی اضهار داشت در همین راستا شرکت دارای ظرفیت خوبی در توسعه محصولات تخصصی مصرفی در اورولوژی ، آنژیوگرافی، عمل قلب باز و ست شیمی درمانی نموده است.

شرکت گوهر شفا در ابتدای سال 1400 با معرفی و تولید محلول ضد عفونی کننده بهداشتی بانوان با برند سنیتایزون بر پایه اسید هیپو کلروس در حوزه بهداشت و سلامت جامعه قدوم ارزشمندی برداشته است.

این شرکت تخصص و قابلیت تبدیل ایده های نو را به محصولات پزشکی پیشرفته و با کیفیت دارد.

مهندس ساکی اذعان داشت که تیم متعهد و متخصص ما، طیف وسیعی از اطلاعات فنی را با نوآوری و کیفیت، ترکیب نموده و به نتایج مطلوبی در تولید محصولات دست یافته است.

همچنین این شرکت بر تمرکز بر کیفیت بسیار بالای محصولات قادر به تولید محصولاتی نموده که قابلیت رقابت با بزرگترین شرکتهای صنایع پزشکی دنیا را دارد.

گفتنی است شرکت گوهر شفا شرکتی تخصصی و از پیشگامان تولید تجهیزات پزشکی در خاور میانه است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در حال حاضر حدود 130 نفر را مشغول به کار نموده است.

از جمله تولیدات این شرکت می توان به: تولید ملزومات پژشکی در رشته های اورولوژی و قلب ، دبل جی ، کاتتر حالب، ورق آمپلانز و دیلاتور ، کانول قلبی، لوله تزریق فشار قوی در اندازه های متفاوت و همچنین با توجه به شیوع سرطان در اکثر نقاط جهان اقدام به تولید ست تزریق وریدی می‌کند.

لازم به ذکر است که کلیه محصولات این شرکت دارای گواهینامه ISO13485 و( (CE جهت صادرات اخذ نموده است.

شرکت گوهر شفا به منظور تهیه و تامین ملزومات پزشکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخل و خارج از کشور و مبادله نظرات با آنها برای بهبود کیفیت ارتباطات زیادی را ایجاد نموده است.

قابل توجه اینکه شرکت گوهر شفا تا کنون در نمایشگاه‌های تجهیزات پزشکی فراوانی شرکت نموده که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌شود:

_ نمایشگاه تجهیزات پزشکی شرق آسیا، سنگاپور 2018

_ بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی تجهیزات دندانپزشکی، داروئی و آزمایشگاهیی تهران.

- نهمین کنگره سالیانه انجمن آندوارولوژی و یورو لاپاراسکوپی ایران – تهران

- نمایشگاه تجهیزات پزشکی آلمان – دوسلدورف

- نمایشگاه بین المللی برای فناوری .و تجهیزات پزشکی، زیبایی شناسی، دندانپزشکی و تجهیزات دندانپزشکی گرجستان.

- نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ، دندانزشکی ، داروئی و آزمایشگاهی

- هشتمین کنگره انجمن اندارولوژی و یورولاپاراسکوپی تهران.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۱۴:۵۳
۱۷۲۵ بازدید