اخبار

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، شاخص‌های انتخاب اصلح را در نشست دانشگاه لرستان تبیین کرد

۱۴۰۳/۰۴/۰۴

دکتر کبری خزعلی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی، اجتماعی زنان کشور در نشست گفت‌وگومحور دانشگاه لرستان با موضوع انتخابات و شاخص‌های انتخاب اصلح از غدیر تا ظهور، ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات و برخی مهم‌ترین معیارهای اصلح را تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، وی در این نشست که روز دوشنبه، 4 تیرماه سال جاری با برنامه‌ریزی دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیرخم، نقش مهم دانشگاهیان در تحقق مشارکت حداکثری را توضیح داد.

وی وقوع انقلاب اسلامی را در راستای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) و در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی دانست.

دکتر خزعلی در بخش دیگری از سخنانش، برخی مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح و تبیین کرد.

وی تقویت نهاد خانواده را از ارکان مهم گفتمان انقلاب اسلامی دانست.

اهمیت مشارکت در انتخابات از موضوعات سخنان ایشان بود و اینکه ولایت‌مداری، مهم‌ترین شاخص انتخاب اصلح است.

اهمیت فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار و نظام سلطه از دیگر شاخص‌هایی است که دکتر خزعلی به آن اشاره کرد.

تبیین رهنمودهای امامین انقلاب درباره شاخص‌های کارگزاران تراز انقلاب اسلامی از دیگر مباحثی بود که دکتر خزعلی درباره‌اش، سخن گفت.

اهمیت تخصص و تجربه و کارآیی برای پذیرش منصب و مدیریت از دیدگاه نهج البلاغه از موضوعات مورد اشاره نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان کشور بود.

اینکه جایگاه رئیس‌جمهور در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است از دیگر موضوعات مورد تصریح دکتر خزعلی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، برخی مهم‌ترین خصوصیات مدیریتی شهید آیت‌الله رئیسی از جمله خستگی‌ناپذیری و ارتباط مستقیم با مردم و بازدیدهای مستمر میدانی را تشریح کرد.

ایت‌الله خزعلی بنیان‌گذار بنیاد بین‌المللی غدیر بودند

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست گفت:‌«مرحوم آیت‌الله خزعلی (ره) بنیان‌گذار بنیاد بین‌المللی غدیر بودند و آثار فراوانی برای ما به جا گذاشت».

دکتر نظری، افزود: «باید تلاش کنیم در نشست‌ها و همایش‌ها و جلسات، ترویج‌دهنده‌ی آموزه‌های نهج‌البلاغه باشیم».

وی در سخنانش، خطبه چهارم نهج‌البلاغه درباره اهمیت پیروی از اهل بیت علیهم السلام را تبیین کرد.

رئیس دانشگاه لرستان با استناد به این خطبه، توضیح داد راه هدایت در تاریکی‌ها پیروی از آموزه‌ها و تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام است.

دکتر علی نظری پیروی از اهل بیت علیهم السلام را راه راستین رسیدن به حیات طیبه دانست.

وی توضیح داد بصیرت یعنی پیروی از امامت و ولایت.

رئیس دانشگاه لرستان فرارسیدن عید سعید غدیر خم را به دانشگاهیان دانشگاه لرستان تبریک گفت و تصریح کرد ایران اسلامی، مملکت اهل بیت علیهم السلام است.

دکتر علی نظری از دانشگاهیان خواست نقش اثرگذار در ترغیب جامعه به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند که تحقق مشارکت حداکثری براساس تعالیم رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

انتخابات، لیلة‌القدر انقلاب است

دکتر میثاق حیدری، مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان و رئیس روابط عمومی این دانشگاه در سخنانی در این نشست گفت: «انتخابات، لیلة‌القدر انقلاب اسلامی و یک آزمون بزرگ است».

دکتر حیدری، تصریح کرد: «قبولی در آزمون بزرگ انتخابات، جز با نگاه الهی و انقلابی، امکان‌پذیر نخواهد بود».

اهمیت نگاه به جهت‌گیری دولت‌ها در انتخاب اصلح

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا خدایی، مدیر خانه گفت‌وگوی ملی آزاد دانشگاه لرستان در این نشست گفت: «نگاه به جهت‌گیری دولت‌ها یکی از معیارهایی است که کمک می‌کند انتخاب اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری، بهتر محقق شود».

وی توضیح داد: «وقتی نظام استکبار به سرکردگی آمریکا اهل پیمان‌شکنی و به دنبال محدود کردن قدرت نظام جمهوری اسلامی است و اینکه می‌خواهد ایران، قوی نشود چرا باید عده‌ای دنبال توافق با آمریکا باشند؟».

مدیر خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان توضیح داد: «در بحث دیپلماسی هم باید ببینیم کدام نوع دیپلماسی باعث اقتدار ایران در منطقه و جهان شده است؟ دیپلماسی نباید از نوع التماسی باشد بلکه باید از نوع اقتدار و عزت باشد».

وی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، فرهنگ غدیر را فرهنگ مقاومت و استکبار در برابر دشمنان دانست.

در این نشست، حاضران، دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود درباره موضوع انتخابات را مطرح کردند و دکتر خزعلی به پرسش‌ها پاسخ داد.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۸:۴۸
۶۶۳ بازدید