اخبار

انتخابات تراز جمهوری اسلامی، بار دیگر ظرفیت‌های این نظام الهی، مردمی را به جهانیان اثبات می‌کند

۱۴۰۳/۰۴/۰۱

معاون مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان به عنوان کارشناس برنامه تلویزیونی شبکه لرستان گفت: «میلیون‌ها نفر در کشورهای منطقه و جهان به گفتمان جمهوری اسلامی ایران، توجه دارند؛ بنابراین همه‌ی بازیگران و کنش‌گران عرصه‌ی انتخابات بایستی با عقلانیت سیاسی، انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند تا ظرفیت‌های این نظام مقدس الهی، مردمی را بار دیگر به جهانیان، اثبات کنند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، مهدی امید، دکترای اندیشه‌های سیاسی به‌عنوان کارشناس برنامه تلویزیونی شبکه لرستان با عنوان «دیروز، امروز، فردا» که شامگاه پنجشنبه، 31 خردادماه سال جاری پخش شد در گفت‌وگو با مجری برنامه، به تبیین‌ شاخص‌ها و معیارهای عقلانیت و مشارکت سیاسی و مرزهای وفاق و رقابت سیاسی و نقش نخبگان در تعمیق فرهنگ سیاسی،بلوغ سیاسی و شاخص‌های انتخابات تراز انقلاب اسلامی پرداخت.

وی به مشارکت 4 قشر حاضر در انتخابات شامل انتخاب‌شوندگان، انتخاب‌کنندگان، عوامل اجرایی و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی اشاره کرد و معیارهای عقلانیت در رفتار سیاسی این اقشار را برشمرد.

دکتر امید (کارشناس این برنامه تلویزیونی) با اشاره به برگزاری 42 انتخابات در چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «از ابتدای انقلاب تاکنون در مجموع بیش از یک میلیارد رای به صندوق‌های رای انتخابات‌های مختلف کشور ریخته شده است که نشان‌دهنده رأی به مشروعیت و جمهوریت این نظام، نزد آحاد مردم ایران اسلامی است».

وی، برنامه‌محوری نامزدها، پرهیز از تخریب شخصیت‌ها، عدم ایجاد یأس و ناامیدی ، حرکت رو به جلو و پیشرفت را از راهبردهای مهم عقلانیت در رقابت سیاسی دانست و خواستار رعایت معیارهای انتخاباتی شایسته و مقبول در نزد همه کنش‌گران این عرصه شد تا ثمره‌ی آن برای ایران اسلامی، مفید باشد و موجبات مشارکت حداکثری را فراهم آورد.

گفتنی است حضور دانشگاهیان دانشگاه لرستان در برنامه‌های استانی از جمله صدا و سیمای استان لرستان و برنامه‌های سایر نهادها و بخش‌های استان به عنوان کارشناس با جهت‌گیری ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، مورد تأکید رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری) است.

این اقدام در راستای تقویت سرمایه اجتماعی، جهاد تبیین و ارتقای آگاهی عمومی است.

رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان لرستان، دکتر علی نظری است.

مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، زیرنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه فعالیت می‌کند.

100


۱۴۰۳/۰۴/۰۱ - ۱۹:۲۹
۳۷۰ بازدید