اخبار

معاون استاندار لرستان در آیین بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید: رسالت دانشگاهیان دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح براساس معیارهای رهبری است

۱۴۰۳/۰۳/۳۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه لرستان گفت: «در مقطع حساس کنونی، رسالت دانشگاهیان این است که مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اصلح براساس معیارهای مدنظر مقام معظم رهبری، دعوت و ترغیب کنند؛ بدون شک مشارکت حداکثری در انتخابات، تکمیل‌کننده راه شهدای خدمت به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر احسان یاوری، در این آیین که روز چهارشنبه، 30 خردادماه سال جاری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری، خواستار شد دو موضوع مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

دکتر یاوری توضیح داد اصلح کسی است که تابع تفکر و گفتمان انقلابی باشد و این از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد نقش دانشگاهیان و نخبگان در تبیین شاخص ها و معیارهای گفتمان انقلاب اسلامی برپایه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح در انتخابات، بسیار مهم است.

دکتر یاوری در بخش دیگری از سخنانش، فرارسیدن سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید را گرامی داشت و توضیح داد شهید دکتر چمران کسی بود که اگرچه همه امکانات رفاه در آمریکا را داشت و از نخبگان علمی دانشگاهی هم بود اما آمدن به ایران اسلامی و خدمت به انقلاب اسلامی را بر رفاه مادی ترجیح داد و این یعنی رها کردن امکانات مادی و بازگشت به ایران اسلامی که کار هر کسی نیست.

معاون سیاسی استاندار لرستان توضیح داد بدون شک شهید دکتر چمران بهترین الگوی استاد تراز انقلاب اسلامی است.

دکتر احسان یاوری تصریح کرد شهید چمران در عین حال که روحیه مهربانی و جهادی داشت اما در برابر دشمنان انقلاب اسلامی بسیار قاطع بود.

وی در سخنانش، بخشی از خاطرات دکتر چمران را برای حاضران بیان کرد.

گفتنی است در این آیین از کانون‌های بسیج اساتید برگزیده دانشگاه های استان لرستان از جمله کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان تجلیل شد.

گفتنی است برای مشاهده همه عکس‌های این آیین، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.lu.ac.ir/news/n-bzrdsht-roz-ml-bsg-std-b-hdor-maaon-stndr-lrstn-o-nmndh-ol-fkh-dr-sh-stn-dr-dnshh-lrstn-brzr-shd/


۱۴۰۳/۰۳/۳۰ - ۱۴:۳۳
۲۶۸ بازدید