اخبار

نشست جهاد تبیین با سخنرانی دکتر انصاری در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۳/۰۳/۲۹

نشست جهاد تبیین و روشنگری با موضوع مسائل روز کشور، به‌ویژه اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور و سخنرانی دکتر انصاری، مدرس دانشگاه، تحلیل‌گر و متخصص مسائل سیاسی و بین الملل در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان در این نشست که روز سه‌شنبه، 29 خردادماه سال جاری توسط سازمان بسیج اساتید استان لرستان و کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان، در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان حضور داشتند و پرسش‌ها و نقطه‌نظرات خویش را با دکتر انصاری در میان گذاشتند.

دکتر انصاری به پرسش‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری و مسائل روز کشور، پاسخ داد.

نقش مهم دانشگاهیان در ترغیب به مشارکت حداکثری در انتخابات

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری در این نشست گفت: «جامعه‌ای توحیدی جامعه‌ای است که دارای بصیرت است و اهل آینده‌پژوهی است».

دکتر نظری، توضیح داد: «توسل به اهل بیت علیهم‌السلام، باعث رستگاری فرد و جامعه می‌شود».

وی در سخنانش بر تقویت نقش دانشگاهیان برای ترغیب جامعه به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد اینگونه نشست‌ها در دانشگاه‌ها در راستای تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار می‌شوند.

به کاندیدایی رأی بدهیم که وقتی رئیس‌جمهور شد کنشگری مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی داشته باشد

دکتر انصاری، مدرس دانشگاه و متخصص مسائل سیاسی و بین الملل در این نشست توضیح داد: «تلاش کنیم به کاندیدایی رأی بدهیم که وقتی رئیس‌جمهور شد کنشگری مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و کنشگری مبتنی بر گفتمان مقاومت داشته باشد نه کنشگری مبتنی بر لیبرال دموکراسی».

دکتر انصاری، تشریح کرد: «نظام تک قطبی آمریکایی در محیط بین الملل در حال فروپاشی است و شاهد ظهور نظام چند قطبی هستیم؛ جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در این نظام چند قطبی مهم است و اهمیت دارد فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود آگاه به این موضوع باشد و تلاش کند مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران در این نظام چند قطبی را افزایش بدهد».

وی اظهار داشت: «شاهد هستیم با تحولاتی همچون مقاومت در منطقه و عملیات وعده صادق، نظم آمریکایی به چالش کشیده شده است و همانگونه که توضیح دادم نظام تک قطبی آمریکایی در حال فروپاشی است».

دکتر انصاری تصریح کرد: «یکی از کنشگران مهم دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ یکی از کنشگران مهم برهم زننده ی نظم و سلطه آمریکایی بر جهان، نظام جمهوری اسلامی است و این گویای اقتدار جهانی جمهوری اسلامی ایران است».

وی تبیین کرد: «یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث قدرت نرم، انتخابات است؛ پس اهمیت دارد به موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات توجه شود».

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۳/۲۹ - ۱۲:۴۸
۷۴۱ بازدید