اخبار

نخستین نشست هیئت اندیشه‌ورز دانشگاهیان لرستان با حضور استاندار در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۳/۰۳/۲۰

با حضور استاندار لرستان (دکتر ابوطالب شفقت)، نخستین نشست هیئت اندیشه‌ورز دانشگاهیان استان لرستان با محوریت دانشگاه لرستان و به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، بعدازظهر روز یکشنبه، 20 خردادماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست که بیش از دو ساعت تداوم یافت اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی حوزه‌های گوناگون استان لرستان همچون کشاورزی، آب، محیط زیست و ... دیدگاه‌های علمی خویش را با این رویکرد که در جهت کمک به مدیریت ارشد اجرایی استان برای رفع مشکلات باشد با استاندار لرستان در میان گذاشتند.

استاندار لرستان در این نشست از اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی استان تقویت بشوند استقبال کرد.

وی خاطرنشان کرد همواره برایش اهمیت دارد که با نخبگان و دانشگاهیان استان لرستان در حوزه‌های گوناگون با هدف رفع نظام مسائل استان، مشورت کند و نظرات تخصصی را بشنود.

دکتر شفقت تصریح کرد بایستی اتاق فکر حکمرانی متشکل از دانشگاهیان با تکیه بر کارآمدترنمودن روش حکمرانی استانی، تشکیل بشود.

وی در بخشی از گفته‌هایش روی این نکته تصریح کرد که تربیت نیروی متخصص در دانشگاه‌ها بایستی در تناسب با نیازهای بازار کار باشد.

همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاهی می‌بایست متناسب با نیازها و ظرفیت‌های هر استان باشد.

وی به این نکته اشاره کرد که از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خواهد خواست ارتباطات مستمر و پایدار خویش با دانشگاهیان استان لرستان را گسترش بدهند.

استاندار لرستان در بخشی از گفته‌هایش یاد و خاطره سید شهیدان خدمت (شهید آیت‌الله رئیسی) و شهدای خدمت را گرامی داشت.

استاندار در این نشست خواستار شد این‌گونه نشست‌ها با محوریت دانشگاه لرستان در آینده نیز تداوم داشته باشند و به صورت منظم برگزار شوند تا ارتباط بین هیئت‌‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی با مدیریت ارشد اجرایی استان لرستان یک ارتباط پایدار باشد.

در این نشست، قبل از سخنان استاندار لرستان، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، درباره اهمیت تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز کاربردی دانشگاهی استان، سخن گفتند.

گفتنی است در این نشست، دکتر احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز حضور داشت.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۳/۲۰ - ۲۱:۳۸
۱۱۱۷ بازدید