اخبار

نشست گسترش همکاری‌های کاربردی دانشگاه لرستان با شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر جهانگیر برگزار شد

۱۴۰۳/۰۳/۱۹

نشست گسترش همکاری کاربردی دانشگاه لرستان با شرکت دانش‌بنیان داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر به میزبانی حوزه ریاست این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز شنبه، 19 خردادماه سال جاری، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دکتر حسین جهانگیر، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر جهانگیر، برگزار شد.

نشست با برنامه‌ریزی اداره ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان و گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه که هر دو از زیرمجموعه‌های کاری معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه هستند برگزار شد.

مدیر گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان دکتر میثم دوستی‌زاده و رئیس اداره ارتباط با صنعت این دانشگاه، رضا آساره است.

نشست در راستای گسترش همکاری برون دانشگاهی با واحدهای تولیدی دانش‌بنیان و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت، برگزار شد.

در این نشست جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان با تأکید بر دانشکده‌های شیمی و کشاورزی این دانشگاه حضور داشتند و نقطه‌نظرات و پیشنهادات خویش را برای گسترش همکاری دوجانبه بیان کردند.

در این نشست، دکتر جهانگیر و دکتر نظری، تصریح و توافق کردند تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی، تقاضامحور، دانش‌بنیان و مسئله‌محور بین دانشگاه لرستان و شرکت داروسازی دکتر جهانگیر، منعقد و مبادله شود.

قائم مقام شرکت، دکتر مونا جهانگیر و مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان داروسازی مذکور، دکتر سیامک بیرانوند است.

رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری) در این نشست در سخنانی، ظرفیت‌های علمی این دانشگاه را توضیح داد؛ از جمله اینکه: دانشگاه لرستان در حال حاضر دارای 9 دانشکده و تعداد 400 عضو هیئت علمی است که یک پتانسیل علمی خوب برای گسترش همکاری علمی با شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان استان لرستان، محسوب می‌شود.

وی تشریح کرد دانشگاه لرستان دارای تعدادی دانشمند عضو دانشمندان یک و دو درصد جهان است که این خود بایستی در همکاری‌های دوجانبه برای کاستن از نظام مسائل کارخانجات و شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان، به‌‌کارگیری شود.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد این‌گونه نشست‌ها و دیدارها بایستی در نهایت منجر به اقدام و عمل دوجانبه و مشترک بشود و این رسالت هر دو طرف است که کوشش کنند مفاد تفاهم‌نامه دوجانبه به صورت کامل و همه‌جانبه، اجرا شود.

وی ادامه داد در سال 1401 قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد که از اقدامات راهگشای رونق تولید توسط دولت سیزدهم (دولت شهید آیت‌الله رئیسی) است که یک ظرفیت خوب برای واحدهای تولیدی دانش‌بنیان کشور و استان ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت در این قانون آمده است اگر واحدهای دانش‌بنیان دارای واحد تحقیق و توسعه باشند و تحقیقات و پژوهش‌های آن‌ها توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام بشود هزینه همان تحقیقات انجام شده معادل مالیات برایشان حساب خواهد شد.

وی توضیح داد باید کوشش کنیم در استان لرستان این قانون به خوبی برای واحدهای تولیدی دانش‌بنیان تبیین شود و همکاری‌های تحقیقاتی دوجانبه بین دانشگاه با واحدهای دانش‌بنیان استان، گسترش یابد.

وی در بخشی از سخنانش توضیح داد بخشی از تحقیقات بایستی به آینده‌پژوهی اختصاص یابد و براساس آسیب‌شناسی باشد تا سال به سال، تولید دانش‌بنیان در استان، تقویت شود و ارتقاء یابد.

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد بورس تحصیلی صنعتی در صنایع استان لرستان، گسترش یابد و در این زمینه همکاری بین دانشگاه‌های استان با صنایع استان، گسترش یابد.

موفقیت یعنی کار همراه با دانش

دکتر حسین جهانگیر، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر جهانگیر در این نشست توضیح داد اگر می‌خواهیم در کارها به موفقیت کامل برسیم باید کارها همراه با بهره‌گیری از دانش باشد و دانشگاه، محل تربیت متخصص و تولید دانش است.

وی توضیح داد همکاری بین دانشگاه به عنوان نهاد تولیدکننده‌ی دانش با صنایع و واحدهای تولیدی باید گسترش یابد تا پیوند بین دانش و اقدام، حاصل شود که نتیجه‌اش، موفقیت در تولید براساس شاخص‌های علمی روز جهان است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر جهانگیر از گسترش همکاری کاربردی و پژوهش‌محور با دانشگاه لرستان، استقبال کرد.

دکتر جهانگیر تصریح کرد همه باید کوشش کنیم دانش همراه با اقدام و عمل در عرصه‌های تولید، نهادینه شود تا در نهایت، مشکلات مردم و جامعه، از بین بروند یا کاهش یابند.

وی به مدیریت واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر جهانگیر، دستور داد در اسرع وقت تفاهم‌نامه همکاری کاربردی پژوهش‌محور بین شرکت و دانشگاه لرستان، منعقد شود.

تلاش برای تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت براساس قانون جهش تولید دانش‌بنیان

دکتر میثم دوستی‌زاده، مدیر گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، در این نشست، در سخنانی، توضیح داد خوشبختانه شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر جهانگیر، رویکرد بسیار مثبتی به دانشگاه دارد و یک شرکت دانش‌بنیان موفق است.

دکتر دوستی‌زاده، بخشی از مقاد قانون جهش تولید دانش‌بنیان کشور را تشریح و تبیین کرد که در جهت تقویت همکاری بین دانشگاه‌ها با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی است.

وی موضوع بورس تحصیلی را توضیح داد و خواستار شد در این زمینه همکاری بین دانشگاه لرستان و شرکت داروسازی دکتر جهانگیر، افزایش یابد.

همچنین موضوع تهیه پایان‌نامه‌های تقاضامحور، از دیگر مباحثی بود که در سخنان دکتر دوستی‌زاده، بیان شد.

رضا آساره، رئیس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان در سخنانی توضیح داد جای خوشحالی است که در استان لرستان، این شرکت دانش‌بنیان داروسازی وجود دارد.

وی توضیح داد باید کوشش کنیم هم‌افزایی بین دانشگاه لرستان و شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر جهانگیر، گسترش یابد تا در نهایت همکاری بین دانشگاه با صنعت افزایش یابد.

تبیین ظرفیت‌های بین‌الملل دانشگاه لرستان

در این نشست، دکتر منوچهر نصری از مدیریت گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان در سخنانی، توضیح داد دانشگاه لرستان در مدت دو سال گذشته، توانسته است با تعدادی از دانشگاه‌های معتبر سایر کشورها، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری گوناگونی منعقد و مبادله کند.

دکتر نصری در سخنانش گفت رویکرد دانشگاه لرستان در زمینه دیپلماسی علمی، یک رویکرد موفق بوده است و البته تلاش‌ها بایستی تداوم یابد.

وی توضیح داد گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان می‌تواند در زمینه مشارکت در انعقاد تفاهم‌نامه‌های چندجانبه بین دانشگاه لرستان، دانشگاه‌های سایر کشورها و صنایع دانش‌بنیان استان لرستان، نقش اثرگذاری ایفاء نماید.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۳/۱۹ - ۲۰:۲۸
۷۱۵ بازدید