اخبار

پیام رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته محیط‌زیست

۱۴۰۳/۰۳/۱۹

دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، با صدور پیامی، فرارسیدن هفته ملی محیط‌زیست را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر حقی‌زاده رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان ضمن تبریک هفته محیط زیست به همه دانشجویان، کارکنان، اعضای هیئت علمی دوستدار و حامی محیط‌زیست نوشت: حفاظت از محیط زیست از جمله مهم‌ترین چالش‌های قرن بیست و یکم است که توجه و اقدامات هماهنگ جهانی را می‌طلبد.

با افزایش جمعیت و پیشرفت فناوری، نیاز به منابع طبیعی افزایش یافته و فشار بر محیط زیست بیشتر شده است.

تغییرات اقلیمی،خشکسالی‌ها،سیل ها،کمبود منابع آب، آلودگی آب و هوا و خاک، تخریب جنگل‌ها و انقراض گونه‌ها نمونه‌هایی از پیامدهای این فشارها هستند.

در این شرایط، ضرورت حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار بیش از پیش احساس می‌شود.

روز جهانی محیط زیست در تقویم ایران برابر با شانزدهم خرداد ۱۴۰۳ است و از ۱۶ تا ۲۲ خرداد امسال هفته محیط زیست با شعار «سهم من در تداوم حیات» نام گرفته است.

این هفته به ما یادآوری می‌کند که نیازمند تلاش‌های مشترک و هماهنگ برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی خود هستیم.

روز جهانی محیط زیست توسط سازمان ملل متحد تعیین شده و هدف از آن افزایش آگاهی عمومی نسبت به مسائل محیط زیست و تشویق افراد، جوامع و دولت‌ها به انجام اقدامات مثبت برای حفظ محیط زیست است.

در این روز، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی مانند کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، فعالیت‌های پاکسازی، و کمپین‌های اطلاع‌رسانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در هفته ملی محیط زیست نیز می توان با آگاهی‌بخشی، مشارکت اجتماعی، حمایت از سیاست‌ها و قوانین محیط زیستی، ترویج پژوهش و آموزش، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و ایجاد تغییرات مثبت به بهبود وضعیت محیط زیست کمک کرد.

ما نسلی هستیم که می‌توانیم با زمین صلح کنیم و محیط زیستی پایدار و سالم برای نسل‌های آینده به ارمغان بیاوریم.


۱۴۰۳/۰۳/۱۹ - ۰۸:۴۱
۲۶۱ بازدید