اخبار

تأکید بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت آموزشی مرکز آپا دانشگاه لرستان برای ارتقای امنیت شبکه استان

۱۴۰۳/۰۳/۱۶

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، در نشست ارائه گزارش عملکرد یک ساله مرکز آپا دانشگاه لرستان بر استفاده هرچه بیشتر و اثرگذارتر از ظرفیت آموزشی این مرکز برای ارائه خدمات به سایر ادارات و سازمان‌های استان لرستان در راستای ارتقای امنیت شبکه، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز چهارشنبه، 16 خردادماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، دکتر مجتبی علیزاده، رئیس مرکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد) دانشگاه لرستان، گزارشی از مهم ترین اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط این مرکز در مدت یک سال گذشته ارائه کرد.

وی برخی قراردادهای برون دانشگاهی این مرکز را نیز توضیح داد.

دکتر مصطفی کرم پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر وحید مهرداد، مدیر فناوری اطلاعات این دانشگاه نیز در سخنانی بر تقویت و گسترش همکاری بین مرکز آپا با فناوری اطلاعات در راستای تقویت مباحث پدافند غیرعامل سایبری و امنیت شبکه، تأکید کردند.

دکتر وحید مهرداد، مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان در این نشست توضیح داد براساس ارزیابی مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای) که زیرمجموعه سازمان فناوری اطلاعات ایران تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری است از نظر شاخص امنیت شبکه به‌ویژه امنیت تارنمای دانشگاه لرستان، این دانشگاه در سطح الف قرار دارد.

پس از بیان نظرات حاضران، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری در سخنانی ابراز خرسندی کرد از اینکه همکاری خوبی بین مرکز آپا دانشگاه لرستان و مدیریت فناوری اطلاعات این دانشگاه در راستای ارتقای امنیت شبکه وجود دارد و در این زمینه، وضعیت، رضایت‌بخش است.

وی موضوع پدافند غیرعامل سایبری را از موضوعات مهم دانست که نیاز است روز به روز در این زمینه، زیرساخت‌های مورد نیاز، تقویت شوند.

همچنین، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانش از مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان و مدیریت مرکز آپا دانشگاه خواست هرچه بیشتر و کیفی‌تر، ظرفیت‌های آموزشی برای ارتقای امنیت شبکه استان لرستان برپایه ارائه خدمات آموزشی مرکز آپا به سایر ادارات و سازمان‌ها فعال‌تر شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۳/۱۶ - ۰۹:۵۳
۴۴۲ بازدید