اخبار

تقویت رابطه دانشگاه و تولید/ بازدید از کارخانه زاگرس‌پوش بروجرد توسط انجمن علمی دانشجویی مدیریت دانشگاه لرستان

۱۴۰۳/۰۳/۱۰

انجمن علمی دانشجویی مدیریت دانشگاه لرستان در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و تولید، بازدید علمی دانشجویی از کارخانه تولید زاگرس‌پوش بروجرد را به سرپرستی دکتر فریبرز فتحی‌چگنی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این بازدید در تاریخ 9 خردادماه سال جاری صورت گرفت و دانشجویان شرکت‌کننده از بخش‌های مختلف کارخانه شامل واحد طراحی، واحد آماده‌سازی و برش، خط تولید، واحد فروش و... بازدید کردند و با موضوعات متنوع از جمله پیشینه‌ی کارخانه، رضایت‌مندی مشتریان، CRM، تبلیغات، صادرات و واردات و... آشنا شدند.

در این بازدید، ولی‌پور کارشناس کارخانه زاگرس‌پوش توضیح داد که: این کارخانه از سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی شروع به کار کرده است. این مجموعه روزانه ۵۰۰ عدد پیراهن، ۵۰۰ عدد شلوار و ۲۵۰ عدد کت تولید می‌کند.

در این مجموعه دو مدل سفارش‌گیری وجود دارد:

۱_ سفارش‌گیری از طریق ادارات یا اشخاص.

۲_ فروشگاهی یا همان نمایندگی.

این مجموعه یک مرکز علمی کاربردی دارد که دانشجویان می‌توانند در ۸ رشته در آن به تحصیل بپردازند.

در این کارخانه به صورت مستقیم ۲۵۰ نیرو مشغول به کار است. اگر اشتغال غیرمستقیم هم به حساب آید در مجموع تعداد ۴۰۰ نیرو از این واحد تولیدی، امرار معاش می‌کنند که در مسیر سیاست اشتغالزایی است.

دکتر فریبرز فتحی‌چگنی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان (رشته مدیریت، مرکز آموزش عالی نورآباد) و سرپرست این برنامه علمی گفت: «باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه رو به رشد باشد و این گونه بازدیدها می‌تواند کمک شایانی به این ارتباط نماید؛ دانشجویان در این بازدیدها به صورت عملی و کاربردی با مباحث درسی آشنا می‌شوندّ».

دکتر فتحی‌چگنی، درباره مدیریت تولید، توضیحاتی را برای دانشجویان بیان کرد.

مصطفی امیدنژاد دانشجوی دکتری مدیریت دولتی و دبیر انجمن علمی دانشجویی مدیریت دانشگاه لرستان گفت: «با صحبت‌ها و رایزنی های به عمل آمده با این مجموعه، دانشجویان مستعد را جهت استخدام و به کارگیری در این مجموعه معرفی می‌نماییم».

امیدنژاد از مدیریت و پرسنل زحمت‌کش این مجموعه، به‌ویژه کارشناس رسمی این مجموعه (ولی‌پور) قدردانی کرد.

گفتنی است انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان زیرنظر مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه (وابسته به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه) فعالیت می‌کنند.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۳/۱۰ - ۱۶:۵۵
۵۷۱ بازدید