اخبار

نشست بزرگداشت شهدای حماسه‌های بیت‌المقدس و حاج عمران در دانشگاه لرستان برگزار شد/ شهیدان خدمت برآمده از نظام فکری دفاع مقدس بودند

۱۴۰۳/۰۳/۰۸

همزمان با روزهای دهه اول خردادماه که یادآورها حماسه‌های دفاع مقدس است، نشست بزرگداشت شهدای عملیات‌های بیت‌المقدس و حاج عمران که سبا سخنرانی سردار عباس علیشاهی، از پیشکسوتان دفاع مقدس و حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی تیموری، از پژوهشگران برتر دینی در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان در این نشست که روز سه شنبه، 8 خردادماه سال جاری در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی، تصریح کرد رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، پرورش یافته مکتب دفاع مقدس بودند.

وی توضیح داد شهیدان از کرامت و انسانیت و هویت و شرافت و اخلاق و کیان اسلامی دفاع کردند.

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد در زمینه ثبت رویدادهای دفاع مقدس اقدامات بیشتری صورت بگیرد تا این رویدادها و عملیات ها و جانفشانی‌ها در تاریخ ماندگارتر بشوند.

دکتر علی نظری ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان تصریح کرد این شهیدان خدمت بازماندگان دوران دفاع مقدس بودند و نظام فکری ایشان همان نظام فکری حاکم بر دوران دفاع مقدس است.

رئیس دانشگاه لرستان رئیس جمهور شهید و همراهانش را بهترین الگوهای خدمتگزاری به مردم دانست و خواهان شد هرچه بیشتر نظام عملکردی و فکری و رفتاری سید شهیدان خدمت (شهید آیت الله رئیسی) و هیئت همراه ایشان برای جامعه به ویژه برای نسل جوان و دانشجو تبیین شود.

در این نشست سردار عباس علیشاهی از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در سخنانی درباره عملیات های بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد و عملیات حاج عمران، توضیحات تفصیلی کاملی را بیان کرد.

وی توضیح داد در دوران آغازین جنگ تحمیلی ایران هیچ گونه ساختار نظامی قوی نداشت و امکانات و تجهیزات هم نداشت اما رهبری الهی و مردمی حضرت امام (ره) و مشارکت و حضور حداکثری مردم، ایران توانست در این دوران پیروز شود و یک وجب خاک ایران اسلامی از دست نرود.

سردار علیشاهی، توضیح داد همه قدرت ها به ارتش بعثی کمک کردند و ما هم در کمبود امکانات نظامی قرار داشتیم اما روحیه انقلابی مردم و دلاورمردان بسیجی و سپاهی و ارتشی باعث شد ورق بعد از آزادسازی خرمشهر برگردد و پیروزی های بعدی حاصل بشود.

در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی تیموری، پژوهشگر خواستار شد اینگونه برنامه‌ها به صورت ماهانه در دانشگاه لرستان با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شود.

تیموری توضیح داد کشف نفس بسیار مهم است؛ یعنی اینکه تعالیم دینی را در عمل و رفتار و گفتارمان اجرا کنیم؛ یعنی عمل کردن به تعالیم اهمیت دارد. کشف نفس پیدا کردن خود است و حرکت کردن شخصیت و رفتار در مسیر توحیدی و پرهیز از گناه.

وی تفاوت بین علم به نفس و علم به کشف نفس را توضیح داد.

در این نشست دکتر مصطفی محمدی ضرون، مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه لرستان نیز در سخنانی ضمن آنکه شهادت رئیس جمهور و همراهانش را تسلیت گفت در سخنانی درباره اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل های حال و آینده توضیحاتی بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان و حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور ایثارگران، حسین سهرابی نیز در این نشست حضور داشتند.

در این برنامه یاد و خاطره شش شهید دانشجوی دانشگاه لرستان که در سال 65 در عملیات حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل شدند گرامی داشته شد.

همچنین، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان و دکتر عابدین درویشی پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان در سخنانی برخی خاطرات خود از دوران دفاع مقدس را بیان کردند.

این نشست با همکاری مدیریت امور شاهد و ایثارگر دانشگاه لرستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه و سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۳/۰۸ - ۱۴:۲۴
۵۴۷ بازدید