اخبار

دعوت از مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و حضور در نشست اتاق فکر امور زنان و خانواده وزارت علوم

۱۴۰۳/۰۳/۰۸

دکتر میثاق حیدری، مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان، به دعوت دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم در نشست اتاق فکر امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حضور یافت و دیدگاه‌های خویش را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست اتاق فکر امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز سه‌شنبه، 8 خردادماه سال جاری به میزبانی وزارت علوم برگزار شد.

تعداد 15 مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور از بین 146 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی انتخاب شده‌اند که حیدری از دانشگاه لرستان نیز در جمع این 15 نفر تشکیل‌دهنده اتاق فکر امور زنان و خانواده وزارت علوم قرار دارد.

اتاق فکر امور زنان و خانواده وزارت علوم از جمله مجموعه‌های سیاست‌گذار این وزارتخانه است.

دکتر میثاق حیدری، دبیر امور زنان و خانواده منطقه پنج دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور است.

در نشست مذکور، دکتر نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم ضمن بیان برخی اقدامات انجام شده از اعضای اتاق فکر امور زنان و خانواده وزارت علوم خواست دیدگاه‌های خویش را درباره نظام مسائل در سه حوزه زنان عضو هیئت علمی، یاوران علمی زن و دانشجویان دختر، بیان کنند تا در نهایت، براساس تجمیع دیدگاه‌ها، بتوان به مرحله سیاست‌گذاری برای رفع یا کاستن از نظام مسائل فعلی، رسید.

حیدری، مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و دبیر مشاوران امور زنان و خانواده منطقه پنج دانشگاه‌های کشور، دیدگاه‌های خویش را به این شرح، بیان کرد:

«شناخت نظام مسائل حوزه زنان و خانواده مستلزم اولویت‌بندی دقیق و درست آن‌هاست. در برآورد این مسئله‌ها، زاویه دید سیاست‌گذار در چارچوب نظام حکمرانی و بایسته‏‌های سیاستگذاری در اولویت است.

بنظر می‌رسد علیرغم پیشرفت‌های علمی، آموزشی و اجتماعی چشمگیر زنان بعد از انقلاب اسلامی، به برکت توجه گفتمان انقلاب به ارتقای جایگاه زنان، باید نظام مسائل حوزه زنان و خانواده، توسط نخبگان این قشر بررسی، شناسایی و جهت رفع مشکلات اقدام شود.

از جمله‌ی این مسائل در کشور: « ساختار رسمی مردانه تصمیم‏‌گیری و سیاست‏گذاری»، «تهدیدانگاری برخی مطالبات زنانه»، «سیاست‏‌زدگی در مدیریت مسائل زنان و اولویت‌‏بندی نادرست مسائل آنان»، «نابرابری در عرصه‌های تصمیم‌سازی، پژوهشی، آموزشی و مدیریتی و حتی امکانات رفاهی در شرایط برابرشغلی»، ضعف زیرساخت‌های مناسب و کافی در حوزه فرزندآوری مانند مهدکودک و... و عدم توجه کافی به نقش مادرانه زنان در قوانین موجود، عوامل جدی و تأثیرگذار در نظام مسائل زنان هستند که باید برای آن‌ها راه‌حل‌های مناسبی در سیاست‌گذاری‌های کشور، پیدا شود».

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۳/۰۸ - ۱۷:۵۱
۹۷۸ بازدید