اخبار

دانشگاه لرستان و مدیریت پروژه بزرگ در حال ساخت راه‌آهن دورود به خرم‌آباد تفاهم‌نامه همکاری منعقد می‌کنند

۱۴۰۳/۰۳/۰۳

در راستای گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت، نشست گفت‌وگومحور رئیس گروه ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و مدیر گروه عمران این دانشگاه با مدیر پروژه بزرگ در حال ساخت راه‌آهن دورود به خرم‌آباد برگزار شد تا در نهایت، همکاری دو طرف، به سوی انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه کاربردی، حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست که نشست گسترش همکاری دوجانبه بود روز سه‌شنبه، اول خردادماه سال جاری به دعوت مدیریت پروژه مذکور با حضور رضا آساره، رئیس گروه ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، مهندس مهدی ونکی، مدیر پروژه طرح و ساخت راه‌آهن دورود به خرم‌آباد، دکتر احسان مؤمنی، مدیر گروه عمران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، مهندس اسماعیل چراغی، مدیر برنامه‌ریزی پروژه و مهندس منصور حمیدی، سرپرست کارگاه پروژه، برگزار شد.

دو طرف در این نشست، گفت‌وگو کردند درباره ضرورت انجام پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی، مسئله‌محور، تقاضامحور و جامعه‌گرای دانشگاهی تا روز به روز با بهره‌گیری از این نوع تحقیقات، مشکلات کاهش یابد و نقش دانشگاه در این زمینه، گسترش پیدا کند.

در این نشست، رضا آساره، به نمایندگی از حوزه کاری مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان که مدیریت آن بردوش دکتر میثم دوستی‌زاده است در سخنانی، به بیان مأموریت ذاتی دانشگاه در حوزه پژوهش و نقش کلیدی آن در حل مسئله‌محور موضوعات اقتصادی، اجتماعی و صنعتی پرداخت و تأکید کرد دانشگاه می‌تواند در این مسیر، نقش‌آفرین باشد.

وی توضیح داد رئیس محترم دانشگاه لرستان جناب آقای دکتر علی نظری، خواهان ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت است و از گسترش همکاری این دو، استقبال می‌کند و برگزاری این‌گونه نشست‌ها در راستای اجرای تأکیدات رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری) و معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه (دکتر مصطفی کرم‌پور) است.

در این نشست، دکتر احسان مؤمنی، مدیر گروه عمران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان در سخنانی به بیان امکانات علمی و آموزشی و ظرفیت علمی اعضای هیئت علمی این گروه پرداخت و تشریح کرد این ظرفیت نخبگانی و دانشگاهی می‌تواند در موضوعات علمی، پژوهشی و مشاوره‌ایی با مؤسسه راه‌سازه که مربوط به هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم است، همکاری نماید.

در ادامه، مهندس مهدی ونکی، مدیر پروژه بزرگ در حال ساخت راه‌آهن دورود به خرم‌آباد، در سخنانی اظهار خرسندی کرد از این موضوع که دانشگاه لرستان به عنوان دانشگاه مادر استان لرستان، خواهان همکاری و نقش‌آفرینی در پروژه‌های بزرگ و صنعتی است.

وی اعلام آمادگی کرد که از موضوعات کارآموزی و کارورزی دانشجویان، اَمریه سربازی دانشجویان و ارتباط دانشگاه لرستان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء استقبال می‌کند.

مهندس ونکی، به این نکته اشاره کرد که نه تنها در پروژه راه‌آهن، بلکه در سایر پروژهای در دست اقدام، چه در حوزه طراحی پروژه‌ها و چه در حوزه پژوهشی و تألیف کتب و مجلات و مقالات علمی، خواهان همکاری و ارتباط بیشتر با دانشگاه لرستان است.

در پایان این نشست، دو طرف توافق کردند تفاهم‌نامه همکاری بین این هلدینگ نخصصی و دانشگاه لرستان، منعقد شود و دانشگاه لرستان در آینده‌ی نزدیک، میزبان نشست مشترک دوجانبه با محوریت تعمیق هر چه بیشتر ارتباط دانشگاه و صنعت در مسیر جهش تولید، رفع محرومیت و گسترش شاخص‌های پیشرفت محلی و استانی، باشد.

گفتنی است در زمستان سال گذشته با هماهنگی گروه ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان، از این پروژه‌ی بزرگ، بازدید دانشگاهی صورت گرفت که در آن جمعی از دانشجویان و اساتید گروه آموزشی عمران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، حضور داشتند.

به‌دنبال آن بازدید، نشست اخیر برگزار شد تا دو طرف، گام به گام، به انعقاد تفاهم‌نامه‌کاربردی و مسئله‌محور، نزدیک شوند.

501


۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۰۸:۰۴
۷۳۱ بازدید