اخبار

دیدار صمیمی جمعی از دانشجویان فعال سیاسی، فرهنگی دانشگاه‌های لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان

۱۴۰۳/۰۲/۳۰

جمعی از دانشجویان فعال سیاسی، فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، در نشستی صمیمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این دیدار با برنامه‌ریزی دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان، بعدازظهر روز یکشنبه، 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این دیدار، دانشجویان با سلائق و تفکرات سیاسی، فرهنگی مختلف دیدگاه‌ها، پرسش‌ها و انتقادات خود درباره موضوعات مختلف دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان را در یک فضای صمیمی و آزاد با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در میان گذاشتند.

در این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در سخنانی در جمع دانشجویان توضیح داد فرصت جوانی فرصتی است که انسان باید از آن برای رشد و تقویت معنویت و اخلاق بهره ببرد؛ زیرا اثرگذاری این ویژگی‌ها در دوران جوانی به مرات بیشتر از سایر دوران است.

وی در سخنانش دو رسالت مهم دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران را آموزش علم، تحقیق و پژوهش و آرمان‌گرایی و معنویت و اخلاق‌مداری دانست.

وی به این نکته پرداخت که از ویژگی‌های مهم حرکت‌های دانشجویی و تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی مطالبه‌گری و ضدفساد بودن آن‌هاست.

وی خواستار شد تشکل‌ها و کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی، ارتباط خود را با بدنه دانشجویی گسترش بدهند.

علم و معنویت‌گرایی دو جریان مهم در دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد توضیح داد دانشگاه می‌تواند جنبش نرم‌افزاری عمیق را طراحی و برنامه‌ریزی و اجرا کند.

نقش اساتید دانشگاه در این رابطه یک نقش کم‌نظیر است.

همواره باید دانشجو را براساس میهن‌دوستی و پایبندی به ارزش‌های اسلامی تربیت کرد.

وی تشریح کرد وظیفه درونی دانشگاه تولید علم و انجام تحقیق و پژوهش است؛ وظیفه بیرونی دانشگاه هم آن است که بتواند با علم تولید شده مسائل و مشکلات جامعه را رفع کند و از دانشگاه این موضوع خواسته شود.

وی خواستار شد انسجام فعالیت تشکل‌ها و کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی استان لرستان در راستای اهداف بیان شده بیشتر شود.

قبل از سخنرانی دکتر شاهرخی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در سخنانی توضیح داد که این دیدار شامل دانشجویان مختلف سیاسی، فرهنگی است و دانشجویان در این دیدار انواع دیدگاه‌های خود را آزادانه با نماینده ولی فقیه در استان لرستان در میان می‌گذارند.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، با استناد به برخی رهنمودهای مقام معظم رهبری توضیح داد نقش تشکل‌های دانشجویی در ایجاد تحول درون دانشگاه و تحولات جامعه بسیار اهمیت دارد و فعالیت تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی بایستی تقویت شود.

گفتنی است حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این دیدار حضور داشت.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۲۱:۰۰
۶۴۵ بازدید