اخبار

حکمرانی منابع طبیعی در تعالیم قرآن یعنی مدیریت حکیمانه

۱۴۰۳/۰۲/۲۶

رئیس دانشگاه لرستان در نخستین همایش ملی حکمرانی منابع طبیعی و آینده‌پژوهی توسعه پایدار به میزبانی دانشگاه لرستان گفت: «حکمرانی منابع طبیعی براساس تعالیم قرآن کریم یعنی مدیریت حکیمانه در استفاده از منابع طبیعی و توجه به نیازهای نسل آینده».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، روز چهارشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه سال جاری در این همایش که به میزبانی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد تشریح کرد: «استفاده درست و حکمرانی حکیمانه، اساس کار در مدیریت اسلامی منابع طبیعی و فرهنگ اسلامی حفاظت از محیط زیست است».

دکتر علی نظری، اظهار داشت: «استفاده غیرهدفمند و غیرحکیمانه از منابع طبیعی نوعی رفتار شیطانی است؛ استفاده از منابع طبیعی باید حکیمانه و هدفمند باشد».

وی افزود: «هدر دادن منابع در واقع یک عمل شیطانی است و مغایر با تعالیم قرآن کریم است».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «تخریب منابع طبیعی یک عمل شیطانی است».

دکتر نظری اظهار داشت: «باید در مدیریت منابع طبیعی به نیازهای انسان‌های آینده هم توجه کرد».

وی تأکید کرد: «منابع طبیعی خلق شده توسط خداوند برای تفکر و اندیشیدن انسان است؛ همه اجزای عالم را باید به عنوان یک نظام بهم پیوسته دید و نگاه تک‌بعدی نسبت به پدیده‌ها نباید داشت».

گفتنی است در این همایش از نویسندگان مقالات برتر، عوامل اجرایی همایش، یاوران علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان و خبرنگاران فعال محیط زیست تجلیل شد که خبر آن, منتشر خواهد شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۲:۱۷
۶۸۲ بازدید