اخبار

نشست تحول دروس معارف دانشگاه‌ها با حضور مدیر امور دروس معارف نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور به‌میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۳/۰۲/۲۵

نشست تحول دروس معارف دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمزه شریفی‌دوست، مدیر امور دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به میزبانی نهاد رهبری دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز سه‌شنبه، 25 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد رؤسای دانشگاه‌های استان لرستان از جمله دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های استان حضور داشتند.

در این نشست که حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه لرستان در آن حضور داشتند درباره اهمیت برگزاری هرچه کیفی‌تر و اثرگذارتر جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان، تبادل نظر شد.

گزارش داده شد در این نشست که تاکنون 280 نفر از دانشگاهیان استان لرستان در جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان ثبت‌نام کرده‌اند.

گفته شد در این نشست که سرگروه داوران جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان استان لرستان دکتر علی نظری (دکترای زبان و ادبیات عرب) و رئیس دانشگاه لرستان است.

بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان لرستان برای ترویج هرچه بیشتر مفاهیم مرتبط با جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان از دیگر موضوعات این نشست بود.

ظرفیت مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های استان لرستان در زمینه ترغیب هرچه بیشتر دانشگاهیان برای ثبت‌نام در جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین خواسته شد از رؤسای دانشگاه‌های استان که در جهت ترویج دانشگاهیان برای ثبت‌نام در جشنواره مذکور فعالیت بیشتری داشته باشند.

مورد تأکید قرار گرفت این نکته که نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی بایستی در سطح جامعه ترویج و تقویت شود.

خواسته شد مفاهیم عمیق نهج البلاغه در قالب‌های پژوهشی، فرهنگی و هنری، در سطوح مختلف جامعه ترویج شود.

تصریح شد در این نشست که علاوه بر دانشگاهیان استان لرستان، خانواده‌های ایشان هم می‌توانند در جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان شرکت نمایند.

نهج البلاغه باید بیش از پیش همراه با قرآن کریم وارد زندگی مردم بشود؛ این گزاره مورد تأکید نشست مذکور قرار گرفت.

اینکه راهکارهای تقویت اطلاع‌رسانی درباره جشنواره چیست از مباحث این نشست بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شریفی‌دوست، مدیر امور دروس معارف اسلامی نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور در این نشست در سخنانی بهره‌مندی گروه‌های معارف از ارتباط با بدنه دانشجویی از جمله فرصت‌های بی‌نظیر برای تبلیغ تعالیم دینی است.

وی توضیح داد حضور در دانشگاه‌ها یک ظرفیت مهم برای گروه‌های معارف است.

شریفی‌دوست توضیح داد اجرای کامل تعالیم دین اسلام جوابگو برای رفع مشکلات جامعه است.

وی به اغتشاشات سال‌های اخیر اشاره کرد و توضیح داد وجود گروه‌های معارف اسلامی در دانشگاه‌ها باعث پاسخ‌گویی این گروه‌ها به بسیاری از شبهات دانشجویان شد.

تبیین هرچه بیشتر دستاوردهای انقلاب اسلامی از تأکیدات حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی‌دوست بود که خطاب به مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها بیان شد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست در سخنانی اهمیت گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی خواستار شد حساسیت نسبت به مفاهیم نهج‌البلاغه و عمل به این مفاهیم در سطح دانشجویان، گسترش یابد.

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد روش‌های اطلاع‌رسانی درباره جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان، تقویت شود.

دکتر علی نظری در این نشست توضیح داد جامعه‌ای سعادت‌مند است که آینده‌نگر باشد و افق و چشم‌انداز داشته باشد.

وی در سخنانش تصریح کرد دروازه ورود به مفاهیم قرآن کریم و رسیدن به سعادت، پیروی از اهل بیت علیهم‌السلام است.

دکتر علی نظری توضیح داد نهضت نهج‌البلاغه در جامعه باعث رشد و کمال انسان می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۲:۴۶
۴۶۹ بازدید