اخبار

بازدید علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان از بیشه دالان بروجرد و روستای لک‌لک‌ها به‌مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر

۱۴۰۳/۰۲/۲۲

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پرندگان مهاجر، بازید علمی دانشجویان دانشجویان رشته علوم و مهندسی محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در رابطه با دروس اکولوژی تالاب‌ها و اکوتوریسم از تالاب بیشه دالان شهرستان بروجرد به سرپرستی دکتر زهرا اسدالهی، عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، بیشه دالان نام تالابی در شهرستان بروجرد در استان لرستان و مساحت عمومی آن در حال حاضر حدود 450 هکتار است.

تالاب‌ها از نظر زیستگاه انواع جانوران و گیاهان و همچنین به لحاظ کارکرد‌های مختلف هیدرولوژیکی، اقتصادی، اجتماعی و گردشگری دارای اهمیت فراوانی هستند؛ به طوری که امروزه ثروت ملی محسوب می‌شود.

روستای کپر جودکی در مجاورت تالاب بیشه دالان در بروجرد که به روستای لک لک‌ها معروف است از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه اکوتوریسم و گردشگری روستایی بهره‌مند است.

در این بازدید علمی، مهندس بلکی‌وند رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بروجرد و کرمی‌پور، دهیار روستای کپرجودکی بر شناخت هر چه بیشتر خدمات اکوسیستمی تالاب و همچنین مدیریت تهدیدهای طبیعی و انسانی تاثیرگذار بر آن با هدف حفاظت بهتر تالاب بیشه دالان و تقویت اقتصاد جوامع محلی وابسته به آن تأکید کردند.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده است.

30


۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۰:۱۷
۲۸۹ بازدید