اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: حمایت جوانان دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است

۱۴۰۳/۰۲/۱۰

رئیس دانشگاه لرستان در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و اساتید پیشکسوت این دانشگاه، به‌مناسبت روز و هفته معلم، گفت: «حمایت جوانان در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر مناطق جهان از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، یادآور رسالت معلمی و تفکر شهید مطهری در دفاع از حق، مظلومان و مستضعفان جهان است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری در این آیین که روز دوشنبه، 10 اردیبهشت‌ماه در سالن شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد تشریح کرد: «گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری یادآور مسئولیت همه ما نسبت به آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی ایران است؛ یکی از مسئولیت‌های مهم ما تعهد به آرمان فلسطین است که امروز، جهانی شده است».

دکتر نظری، توضیح داد:‌ «هر شخصی در هر جایگاهی در جامعه مشغول خدمت است اگر وظیفه‌اش را به درستی انجام بدهد نشان از تعهد او به مسئولیت‌پذیری است؛ مسئولیت‌پذیری بخشی مهم از رسالت معلم و استاد است».

وی اظهار داشت: «توجه بیش از پیش به مفهوم استاد تراز انقلاب اسلامی، باعث تقویت پیشرفت‌های ایران اسلامی و اقتدار روزافزون آن می‌شود».

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، جایگاه و نقش استاد و معلم در تربیت نیروهای متعهد و متخصص انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

دکتر علی نظری تصریح کرد: «در گفتمان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای امامین انقلاب، به جایگاه استاد و معلم، توجه ویژه‌ای شده است و این، گویای رسالت مهم معلمان و استادان در تعالیم اسلامی است».

وی افزود: «استاد و معلم برای دانشجو و دانش‌آموز الگو هستند؛ الگویی که بایستی جایگاه خویش را متناسب با استاد و معلم تراز انقلاب اسلامی، تقویت کنند».

رئیس دانشگاه لرستان از اعضای هیئت علمی خواست نقش و مشارکت خود را در ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای رفع یا کاستن نظام مسائل جامعه، تقویت کنند.

دکتر علی نظری در گفته‌هایش، فرارسیدن روز و هفته معلم را به همه استادان و معلمان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، شادباش گفت.

گفتنی است برای مشاهده خبر و همه عکس‌های آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و اساتید پیشکسوت این دانشگاه، بر روی آدرس زیر (خبر) کلیک کنید:‌

https://www.lu.ac.ir/news/brtrh-mozsh-aado-ht-aalm-o-std-shsot-dnshh-lrstn-bh-mnsbt-roz-maalm-tgll-shdnd/


۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۵۷
۲۵۳ بازدید