اخبار

برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی برای دانشجویان توسط مرکز مشاوره دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۱۲/۱۵

مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان، کارگاه آموزشی و گفت‌وگومحور مهارت‌های زندگی، ویژه دانشجویان این دانشگاه را با تدریس دکتر فضل‌اله میردریکوند (روان‌شناس)، برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این کارگاه، روز سه‌شنبه، 15 اسفندماه سال جاری با تدریس دکتر فضل‌اله میردریکوند، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان و عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی این دانشگاه برگزار شد.

مهارت‌هایی همچون مهارت نه گفتن، مقابله با استرس، کنترل خشم و پرخاشگری، تفکر خلاق، ابرازگری بدون پرخاشگری در این کارگاه آموزش داده شد تا دانشجویان به مهارت‌های روانی و رفتاری برای زندگی بهتر، مجهز شوند.

گفت‌وگو با مدیر مرکز مشاوره دانشگاه لرستان

دکتر فضل‌اله میردریکوند، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: «مرکز در هر دو زمینه بهداشت روحی و روانی و بهداشت جسمی، فعال است؛ کوشش ما در بخش بهداشت روحی و روانی آن است که با تداوم آموزش‌ها، دانشجویان را از نظر شاخص‌هایی همچون انطباق‌پذیری، سازگاری با محیط زندگی دانشجویی و تاب‌آوری، قوی کنیم و توانمندی‌های فعلی ارتقاء یابد».

دکتر میردریکوند، اظهار داشت: «دانشجو باید بداند وقتی در شراط استرس‌زا قرار گرفت چگونه با استرس مقابله کند یا وقتی به دانشجو پیشنهادات نامناسب از سوی برخی افراد ارائه شد چگونه او، مهارت نه گفتن را به‌کار گیرد».

عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه لرستان ادامه داد: «چه در بخش بهداشت جسمی و چه در بخش بهداشت روان، رویکرد کاری مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان آن است که اولویت را به پیشگیری دهد؛ یکی از ابزارهای مهم پیشگیری از تهدیدات و خطرها، آموزش مهارت‌های زندگی است».

دکتر میردریکوند افزود: «کوشش این است در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، روش‌های عقلانی به دانشجویان آموزش داده شود تا دانشجو در برابر تهدیدات و خطرها، رفتار هیجانی و احساسی به دور از عقلانیت، نداشته باشد».

وی تصریح کرد: «با تقویت آموزش‌ها، دانشجو باید بتواند روز به روز، خودکارآمدتر شود؛ زیرا دانشجویان، سرمایه‌ها و آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و قوی‌بودن فکری و رفتاری آن‌ها از هر نظر، دارای اهمیت برای پیشرفت کشور است».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۳:۴۹
۲۶۴ بازدید