اخبار

اهمیت انتخابات مجلس از نگاه مسئول بسیج دانشجویی لرستان: کلید حل مشکلات اساسی استان در دستان نمایندگان است

۱۴۰۲/۱۲/۰۹

محسن کریمی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان در نشست مناظره انتخاباتی تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: «اهمیت مجلس از این نظر است که کلید حل مشکلات اساسی استان لرستان اعم از تعیین بودجه‌های کافی، برنامه‌ها، پروژه‌ها، زیرساخت‌ها و ساخت صنایع بزرگ در دستان نمایندگان مجلس شورای اسلامی است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، کریمی در این نشست که روز چهارشنبه، 9 اسفندماه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان با حضور تعدادی از کاندیداهای انتخابات مجلس (حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی) برگزار شد تشریح کرد: «اساس نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دو اصل مردم‌سالاری و چهارچوب شرع مقدس اسلام می‌باشد لذا برای اجرایی نمودن مردم‌سالاری چاره‌ای جز برگزاری انتخابات مختلف برای اعمال نظر مردم در چگونگی اداره حکومت وجود ندارد.

به عبارتی انتخابات‌ مجرای انتقال حضور مردم برای بهتر شدن وضعیت خود می‌باشد».

کریمی توضیح داد: «از بین تمام انتخابات مختلفی که در ایران برگزار می‌شود و البته هر کدام از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، انتخابات مجلس حائز اهمیت دوچندان است. به این دلیل که مجلس در راس امور است و کلیه فرایندهای حاکمیتی اعم از تصویب قوانین، نظارت بر اجرای قوانین توسط دولت، مشخص نمودن بودجه توسط همین نمایندگان‌ صورت می‌پذیرد.

لذا از همین جا متوجه خواهیم شد که کلید حل مشکلات اساسی استان لرستان اعم از تعیین بودجه‌های کافی، برنامه‌ها، پروژه‌ها، زیرساخت ها و ساخت صنایع بزرگ در دستان نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد بود».

وی ادامه داد: «با توجه به سابقه ادوار نمایندگان لرستان در مجلس و ناتوانی برخی از آنها در دفاع از حقوق مردم لرستان گزینه ادامه همین روند می‌تواند مردم خوب لرستان را برای چهار سال دیگر منتظر خواهد گذاشت.

لذا نخبگان جامعه و رسانه‌ها می‌بایستی با ارائه شاخصه‌های داوطلبان اثرگذار و توانمند مردم را در انتخاب خوب کمک و یاری نمایند؛ از این مسئله که بگذریم میزان مشارکت‌ مردم در انتخابات می‌تواند رابطه مستقیم با میزان مطالبه‌گری آینده از این نمایندگان داشته باشد».

مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان اظهار داشت: «طبیعتاً نماینده‌ای که با حداقل آرا انتخاب شده باشد پاسخگویی کمتری به عموم مردم خواهد داشت و بیشتر وامدار جریانات پیرامون خود می‌باشد.

لذا تشکل بسیج دانشجویی به دنبال این هست که با به وجود آوردن فضایی برای حضور جوانان، دانشجویان و نخبگان در فرایند کنشگری انتخابات در افزایش مشارکت موثر باشد و البته در انتخاب اصلح با تبیین شاخص‌ها برای مردم تسهیل‌گری لازم را داشته باشد».

گفتنی است در هفته منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نشست‌ها و مناظره‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی گوناگون با موضوع انتخابات در دانشگاه لرستان برگزار شد.


۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۳:۱۴
۱۷۹ بازدید