اخبار

اهمیت جایگاه گزینش در اسلام، بسیار بالاست زیرا اشتباهات باعث آسیب به جامعه می‌شود

۱۴۰۲/۱۲/۰۹

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در نشست با مدیر و اعضای هسته گزینش دانشگاه لرستان گفت: «در جامعه اسلامی و مفاهیم دینی، اهمیت گزینش افراد، بسیار بالاست؛ زیرا اشتباهات و خطاهای این عرصه، باعث آسیب به جامعه می‌شود».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت السلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی در این نشست که روز چهارشنبه، 9 اسفندماه سال جاری به میزبانی نهاد رهبری دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «اهمیت گزینش تا جایی است که خداوند متعال، ابتدا پیامبران را گزینش و سپس به مقام رسالت مبعوث کرد؛ بنابراین جایگاه و اهمیت گزینش، در تعالیم قرآنی و اسلامی، بسیار والاست و یک موضوع عادی و معمولی نیست».

وی تصریح کرد: «گزینشگران همواره باید اخلاص در عمل داشته باشند؛ یعنی همواره براساس تعالیم شرع مقدس اسلام و قوانین و به دور از تمایلات و گرایش های فردی، عمل کنند و این مفهوم اخلاص در عمل، یک مفهوم بسیار مهم است».

دکتر مؤیدی در بخش دیگری از سخنانش، اهمیت گزینش را با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری، از این جهت توضیح داد که روش‌های گزینش، بایستی هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشند؛ براساس آموزه های مقام معظم رهبری، تأیید افراد ناصالح و رد افراد صالح، هر دو، ناپسند و مذموم است.

در این نشست، بهروز دریکوند، مدیر هسته گزینش دانشگاه لرستان در سخنانی، با استناد به سخنان مقام معظم رهبری، جایگاه و اهمیت گزینش را توضیح داد.

وی در بخش دیگری از گفته هایش، اهمیت کارکرد گزینش در سالم‌سازی هرچه بهتر محیط سازمان‌ها و ادارات را تشریح کرد تا در نهایت براساس تعهد و تخصص، کارآمدی نظام اداری در راستای اهداف و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتقاء یابد.

در این نشست، اعضای هسته گزینش دانشگاه لرستان، دیدگاه های خود درباره فعالیت ها و امورات هسته گزینش دانشگاه لرستان را با مسئول نهاد رهبری این دانشگاه در میان گذاشتند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۴:۳۹
۹۳۸ بازدید