اخبار

کرسی آزاداندیشی دانشجویی دانشگاه لرستان با موضوع انتخابات برگزار شد

۱۴۰۲/۱۲/۰۷

کرسی آزاداندیشی دانشجویی دانشگاه لرستان با موضوع انتخابات و مشارکت سیاسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این کرسی که روز دوشنبه، 7 اسفندماه سال جاری در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر مهدی امید، به عنوان سخنران این کرسی به این نکته اشاره کرد که پمپاژ خبری استکبار به صورت شبانه‌روزی علیه شرکت مردم در انتخابات است؛ زیرا آنها با گفتمان انقلاب اسلامی که گفتمانی مستقل از دنیای لیبرالیسم و سوسیالیسم است مشکل دارند.

دکتر مهدی امید، از دانشجویان خواست در انتخابات 11 اسفندماه سال جاری مشارکت داشته باشند زیرا انتخابات نماد و مصداق مردم‌سالاری دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، مشارکت سیاسی و انتخابات را از دو زاویه فلسفه سیاسی و جامعه شناسی سیاسی تبیین کرد.

دکتر مهدی امید نظام جمهوری اسلامی ایران را یک نظام الهی و مردمی دانست که در سال 57 مستقل از نظام دو قطبی شکل گرفت.

دکتر امید خواستار شد در محیط های دانشگاهی، نظرات مرتبط با انتخابات با رویکردهای علمی بیان شوند که آن نیز از دو نوع عدد و رقم محور یا همان پوزیتیویستی است و نوع دیگر از نوع تفسیرمحور است که نگاهش گفتمان محور با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی است.

در این کرسی دانشجویان موافق و مخالف شرکت در انتخابات، نظرات خود را آزادانه بیان کردند.

هدف از اجرای اینگونه برنامه‌ها تقویت فضای تضارب آراء و نقدهای سازنده و تقویت فضای عقلانیت ارتباطی و گفتگویی با جهت‌گیری ترغیب دانشجویان به مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات است.

این کرسی آزاداندیشی با همکاری مشترک انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی دانشگاه لرستان، بسیج دانشجویی دانشگاه، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان و همیاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 11 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۰۷ - ۱۱:۵۶
۳۳۶ بازدید