اخبار

نشست فصلی شورای قرآن و عترت دانشگاه‌های لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۲/۰۷

نشست فصلی شورای قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار و دبیر شورای قرآن دانشگاه‌های استان لرستان معرفی شد. مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان تصریح کرد یکی از آرزوها این است که بتوانیم رزمایش قرآنی دانشگاه‌های استان را با حضور یک چهره ملی قرآنی داشته باشیم و رویش‌های قرآنی دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود را از طریق رسانه ملی، عرضه کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، بعداز ظهر دوشنبه 7 اسفندماه نشست فصلی شورای امر به معروف و نهی از منکر به میزبانی دانشگاه لرستان با حضور رئیس حوزه علمیه استان لرستان حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالهی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حاتمی کن‌کبود، مسئول دبیرخانه شورای عترت دانشگاه‌های استان، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیک، رییس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان لرستان دکتر محمد حیاتی ، دکتر مهدی امید، دبیر شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان لرستان، معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان لرستان برگزار شد.

در این نشست رئوس برنامه‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان لرستان و اجرای برنامه‌های مشترک، برنامه‌های ملی و استانی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست هریک از اعضا به ارایه گزارش عملکرد فصلی، ارایه برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه در این فضا، نقطه‌ نظرات خود درباره وضعیت و فضای قرآنی دانشگاه‌ها پرداختند و پرسش و پاسخ در این رابطه صورت گرفت.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان, دکتر حاتمی کن‌کبود تصریح کرد یکی از آرزوها این است که بتوانیم رزمایش قرآنی دانشگاه‌های استان را با حضور یک چهره ملی قرآنی داشته باشیم و رویش‌های قرآنی دانشگاه‌ها و ظرفیت های موجود را از طریق رسانه ملی عرضه کنیم.

وی پیشنهاد داد بانک فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های استان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان و با همکاری سایر دانشگاه‌های استان تهیه و تدوین و در نشست فصل بهار از آن رونمایی شود.

وی با اشاره به لزوم فعالیت‌های نهج البلاغه دانشگاه های استان لرستان خواستار تشکیل دبیرخانه در تمامی دانشگاه‌ها شد.

وی اشاره کرد عترت یعنی تمامی شعائر مذهبی ایام ولادت‌ها و شهادت‌ها و مناسبت های مذهبی به صورت جدی با متولی مشخص در سطح دانشگاه ها برنامه ریزی و اجرا شود.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوب مرادی به عنوان دبیر شورای قرآن دانشگاه‌های استان لرستان معرفی شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۰۷ - ۱۶:۳۴
۱۸۰ بازدید