اخبار

جشن دانشجویی روز جوان در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۲/۰۳

با استقبال دانشجویان دختر، جشن سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این جشن را شامگاه چهارشنبه، دوم اسفندماه سال جاری، هیئت رایة‌العباس (ع) دانشگاه لرستان، وابسته به نهاد رهبری این دانشگاه برگزار کرد.

در این جشن که حجت‌الاسلام و المسلمین عبداله فاضلی، معاون نهاد رهبری دانشگاه لرستان نیز در آن حضور داشت برنامه‌های متنوعی همچون نمایش‌های طنز، مولودی‌خوانی و مسابقه برگزار شد تا به مناسبت گرامیداشت روز جوان، دانشجویان دختر دانشگاه لرستان که عمدتاً ساکن سراهای دانشجویی هستند، ساعاتی شاد و امیدآفرین را در دانشگاه لرستان سپری کنند.

سخنران جشن، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان بود که در سخنانش، گریزی به قیام عاشورا زد و خصوصیات حضرت علی‌اکبر (ع) را برای دانشجویان دختر دانشگاه لرستان، تبیین کرد.

وی با تمرکز روی تقویت نهاد خانواده، برخی مهم‌ترین ویژگی‌های سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) را تشریح کرد.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش، خواستار شد ازدواج‌های دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، بیش از پیش، ترویج شود.

قدرتی به این موضوع اشاره کرد که درصد طلاق‌ زوج‌هایی که ازدواج آن‌ها از نوع ازدواج دانشجویی بوده است، بسیار کمتر از طلاق‌های سایر اقشار جامعه است؛ بنابراین بایستی ازدواج‌های دانشجویی را همواره ترویج کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، یکی از ویژگی‌های بارز پیامبر گرامی اسلام (ص) را عشق و محبت نسبت به همسر دانست که خود، گویای اهمیت جایگاه نهاد خانواده در تعالیم دین اسلام است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۰۹:۰۸
۷۳۹ بازدید