اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: می‌توانیم نهضت مسابقات ورزش‌های بومی، محلی را ایجاد کنیم

۱۴۰۲/۱۱/۳۰

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، در نشست شورای ورزش دانشگاه لرستان، خطاب به اعضای این شورا گفت: «ما می‌توانیم یک نهضت و جنبش در رابطه با برگزاری مسابقات ورزش‌های بومی، محلی را ایجاد کنیم».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر نظری در این نشست که روز دوشنبه، 30 بهمن‌ماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «ظرفیت‌های سنتی بسیار زیادی در استان لرستان وجود دارد که از جمله آن ها، ورزش‌های بومی، محلی است».

وی افزود: «در ورزش‌های محلی استان روح همکاری، کار گروهی و تعاون وجود دارد که جنبه آموزشی و تربیتی هم داراست».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: «برگزاری مسابقات مختلف و متنوع ورزش‌های محلی در دانشگاه لرستان می‌تواند باعث تقویت نشاط، شادابی و تندرستی دانشجویان از یک سو و ترویج خرده فرهنگ‌های بومی از سوی دیگر شود؛ زیرا ورزش‌های محلی از اجزای خرده فرهنگ‌ها محسوب می‌شود».

دکتر علی نظری، اظهار داشت: «برگزای مسابقات مربوط به ورزش‌های بومی و محلی، نیازمند آنچنان امکانات خاصی هم نیست بلکه با امکانات و زیرساخت‌های ساده و با کمترین هزینه، می‌توان اینگونه مسابقات را احیاء و اجرا کرد».

رئیس دانشگاه لرستان از گروه تربیت بدنی دانشگاه لرستان خواست در این رابطه، مشارکت علمی داشته باشد.

وی تصریح کرد: «یکی از مؤلفه‌های تمدن‌سازی نوین اسلامی، خرده فرهنگ‌هاست و ورزش‌های بومی، سنتی، محلی و سالم از اجزای خرده فرهنگ‌ها هستند».

دکتر علی نظری، اظهار داشت: «اداره تربیت بدنی دانشگاه لرستان بایستی در زمینه برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات گوناگون مربوط به ورزش‌های بومی و محلی، اقدامات لازم را انجام بدهد».

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، به این موضوع اشاره کرد که باتوجه به وجود دانشجویان بین‌الملل {غیرایرانی}، برگزای مسابقات ورزش های بومی و محلی می تواند یک ظرفیت و بستر برای ترویج خرده فرهنگ بومی، محلی در ابعاد بین‌الملل باشد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۱۴:۴۲
۲۴۹ بازدید