اخبار

نشست برنامه‌ریزی برای حضور دانشگاه لرستان در جشنواره ملی ثریا برگزار شد/ جهش در جذب دانشجوی بین‌الملل

۱۴۰۲/۱۱/۲۹

نشست برنامه‌ریزی برای حضور دانشگاه لرستان در «جشنواره ملی ثریا» که ویژه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده برای جذب دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و سنجش زیرساخت‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها است، به ریاست دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز یکشنبه، 29 بهمن ماه سال جاری برگزار شد با محوریت گروه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه لرستان و معاونت دانشجویی این دانشگاه، درباره اقدامات انجام شده و گزارش دهی این فعالیت ها متناسب با شاخص های جشنواره ملی ثریا، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست بر حضور و مشارکت فعال دانشگاه لرستان در این جشنواره تأکید کرد و توضیح داد تعداد دانشجویان بین‌الملل (غیرایرانی) دانشگاه لرستان رشد چشمگیری داشته است که البته زیرساخت‌ها و امکانات بخش بین‌الملل دانشگاه نیز بایستی در چارچوب شاخص‌های اعلام شده وزارت علوم، ارتقاء یابد.

در این رابطه با دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان و دکتر غلام‌حسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، گفت‌وگو کردیم.

حرکت به سوی یکپارچه‌سازی خدمات ارائه شده به دانشجویان بین‌الملل دانشگاه

دکتر مهدی شاهین، به خبرنگار ما گفت: «یکپارچه‌سازی خدمات ارائه شده به دانشجویان بین‌الملل دانشگاه لرستان در چارچوب شاخص‌های جشنواره ملی ثریا از جمله موضوعات مهم این نشست بود».

دکتر شاهین، تشریح کرد: «مهم این است که گام‌های اثرگذاری برای ارتقای شاخص‌های بین‌المللی دانشگاه لرستان برداریم تا رضایت این دانشجویان، بیش از پیش، بیشتر شود».

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، ادامه داد: «در جشنواره ملی ثریا که دومین سال برگزاری آن است دانشگاه‌ها و مؤسساتی شرکت می‌کنند که دارای دانشجویان بین‌الملل هستند و در نهایت برگزیده‌ها در این بخش یعنی بخش بین‌الملل، معرفی و تجلیل می‌شوند».

وی افزود: «برگزاری جشنواره ملی ثریا به دانشگاه‌ها انگیزه مضاعف می‌دهد تا فعالیت‌ها و زیرساخت‌های خویش را در رابطه با دانشجویان بین‌الملل افزایش و ارتقاء بدهند».

جهش در جذب دانشجوی بین‌الملل دانشگاه لرستان

دکتر غلام‌حسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در این رابطه، به خبرنگار ما گفت: «جشنواره ملی ثریا مختص دانشگاه‌هایی است که در جذب دانشجویان بین الملل فعال هستند و همچنین ارزیابی فعالیت‌ها و زیرساخت‌های بین الملل دانشگاه‌هاست».

دکتر حسینی تشریح کرد: «در این نشست درباره این موضوع بحث شد که دانشگاه لرستان در چه آیتم‌هایی قوی، ضعیف یا متوسط است تا بتوانیم در جشنواره ملی ثریا حضور فعال داشته باشیم».

وی اظهار داشت: «تلاش ما این است دانشگاه لرستان بتواند در حد قابل قبول با دانشگاه‌های برتر در حوزه فعالیت‌های مربوط به دانشجویان بین‌الملل رقابت کند و دانشگاه از لحاظ رنکینگ ارتقاء پیدا کند».

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان ادامه داد: «در تاریخ 15 اسفندماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی، جشنواره ملی ثریا برگزار می‌شود».

دکتر غلام‌حسین حسینی درباره تعداد دانشجویان بین‌الملل {غیرایرانی} دانشگاه لرستان افزود: «به لطف خدا، ما امسال، جهش خیلی زیادی داشتیم؛ ما حدود 650 نفر دانشجو از ملیت‌های نیجریه، پاکستان، هندوستان، عراق و افغانستان داریم؛ اخیراً بنده با رایزن فرهنگی کشور سنگال صحبت کردم؛ قریب‌الوقوع پرونده‌های دانشجویان اهل کشور سنگال هم به دانشگاه لرستان ارسال می‌شوند و در سال آینده دانشجوی سنگالی هم خواهیم داشت و به تعداد ملیت‌ها افزوده می‌شود».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۱۳:۳۱
۴۸۹ بازدید