اخبار

گفت‌وگوی رئیس دانشگاه لرستان با دانشجویان عراقی به میزبانی گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی این دانشگاه

۱۴۰۲/۱۱/۲۹

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری در اتاق گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان حضور یافت و با جمعی از دانشجویان عراقی این دانشگاه به گفت‌وگو نشست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست صمیمی که روز یکشنبه، 29 بهمن‌ماه سال جاری برگزار شد دانشجویان عراقی که در حلا حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه لرستان هستند دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات متنوع مربوط به تحصیل خود در دانشگاه لرستان را با رئیس این دانشگاه در میان گذاشتند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز پس از آنکه به دیدگاه‌های دانشجویان عراقی گوش داد در سخنانی، توضیح داد امسال اولین بار است که دانشجویان کشور عراق در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشور عراق دانشجوی اهل این کشور را پذیراست و این باعث تقویت روابط علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اجتماعی بین دو کشور دوست و همسایه، ایران و عراق خواهد شد.

وی وجود دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه لرستان را یک ظرفیت برای ارتقای شاخص‌های بین‌المللی دانشگاه لرستان دانست.

رئیس دانشگاه لرستان، دو کشور ایران و عراق را دارای اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی، تاریخی دانست و بسط همکاری‌ها بین دو طرف را یک ظرفیت برای گسترش گفتمان انقلاب اسلامی دانست.

در این نشست، دکتر غلام‌حسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، گزارشی از وضع موجود تحصیل دانشجویان بین‌الملل که در ملیت‌های مختلف هستند ارائه کرد و آمار داد که در حال حاضر بیش از 600 دانشجوی بین‌الملل (اتباع غیرایرانی) در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستند.

حسن اسلامی، رئیس اداره آموزش دانشجویان اتباع دانشگاه لرستان نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۲۰:۳۵
۴۹۲ بازدید