اخبار

دو تقاضای وزیر علوم از رئیس‌جمهور در آیین آغاز ساخت مسکن دانشگاهیان کشور

۱۴۰۲/۱۱/۲۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین آغاز پروژه ساخت مسکن دانشگاهیان کشور، دو تقاضا را با رئیس‌جمهور در میان گذاشت: «قانون ممنوعیت ساخت منازل مسکونی سازمانی در پردیس‌های اصلی دانشگاه‌ها تغییر کند و بانک‌ها برای اعطای تسهیلات ساخت خوابگاه‌ متأهلی، همکاری کافی کنند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، صبح روز شنبه، 28 بهمن‌ماه سال جاری در آیین آغاز ساخت مسکن دانشگاهیان کشور تشریح کرد: «در مدت دو سال گذشته {دولت سیزدهم}، تعداد 350 واحد خوابگاه متأهلی احداث و تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است؛ تعداد سه هزار و 200 واحد نیز در حال احداث است و حداکثر تا یک سال آینده، تکمیل می‌شود».

وی افزود: «اقدامات مقدماتی در رابطه با احداث دو هزار و 600 واحد خوابگاه جدید متأهلی هم انجام شده است».

دکتر زلفی‌گل، بیان کرد: «اگر بتوانیم در پردیس‌های اصلی دانشگاه‌ها منازل مسکونی و خوابگاه‌های متأهلی احداث کنیم دسترسی اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان متأهل به فضای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی، راحت‌تر خواهد شد و این، به نفع منافع ملی کشور است».

وزیر علوم، تقاضای خویش از رئیس‌جمهور را مطرح کرد: «اگر قانون فعلی که ساخت و احداث منازل مسکونی در پردیس‌های اصلی دانشگاهی را ممنوع کرده است از طریق مراجع ذی‌صلاح تغییر کند و به ما اجازه داده شود در پردیس‌های اصلی دانشگاهی، منازل مسکونی سازمانی احداث کنیم به طور حتم مشکل دانشگاه‌ها در این زمینه، به‌طور همیشگی رفع می‌ّشود».

دکتر زلفی‌گل، یک مشکل و تقاضای دیگر را نیز با رئیس‌جمهور در میان گذاشت: «بانک‌ها تا الان در رابطه با تسهیلات ساخت خوابگاه‌های متأهلی، همکاری کافی را نداشته‌اند؛ اگر دستور بفرمایید بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند خواهیم توانست مشکل کمبود خوابگاه متأهلی را نیز رفع کنیم».


۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۲۰:۲۲
۷۱۴ بازدید