اخبار

نشست هم‌اندیشی مدیر هسته گزینش دانشگاه لرستان با رئیس و کارکنان پارک علم و فناوری استان لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۶

همزمان با ایام دهه مبارک فجر، نشست‌ هم‌اندیشی مدیر هسته گزینش دانشگاه لرستان (بهروز دریکوند) با رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان (دکتر امین طاهری‌گراوند)، معاون و کارکنان این پارک، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز دوشنبه، 16 بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی حوزه ریاست پارک علم و فناوری استان لرستان برگزار شد و سیده‌سمیه سیف‌السادات (کارشناس هسته گزینش دانشگاه لرستان) نیز در آن حضور داشت، بهروز دریکوند، مدیر هسته گزینش دانشگاه لرستان و دبیر شورای هم‌اندیشی مدیران گزینش دستگاه‌های اجرایی استان لرستان در این نشست، در سخنانی، با استناد به بیانات، آموزه‌ها و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، اهمیت جایگاه گزینش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد.

دریکوند، اظهار داشت: «کارکرد گزینش در جذب افراد متعهد و متخصص اهمیت دارد؛ گزینش هم فقط محدود به مرحله استخدام افراد نیست بلکه علاوه بر آن در طول مراحل خدمت به‌ویژه در تبدیل وضعیت‌ها هم اهمیت دارد و این گویای آن است که رویکرد گزینش، تقویت و ارتقای سلامت اداری است».

وی بیان کرد:‌ «یکی از اهداف اصلی گزینش، کمک کردن به سالم‌سازی هرچه بیشتر نظام اداری است؛ بنابراین نقش گزینش یک نقش مهم است».

مدیر هسته گزینش دانشگاه لرستان، تصریح کرد:‌ «آموزش از موضوعات مهم است؛ تلاش ما این است که شاغلان دستگاه‌، نسبت به گزینش و قوانین آن، هرچه بهتر آگاهی داشته باشند؛ زیرا رویکرد تقویت فضای سالم محیط کاری برپایه پیشگیری از ناهنجاری‌های سازمانی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است».

جایگاه مهم گزینش در نظام جمهوری اسلامی

در این نشست، دکتر طاهری‌گراوند، رئیس پارک علم و فناوری گفت:‌ «جایگاه گزینش در جمهوری اسلامی یک جایگاه بسیار مهم است؛ به همین علت گزینشگران همواره بایستی در کارهایشان تقوا و خدامحوری را تقویت و از افراط و تفریط، پرهیز کنند و البته، معیار اصلی، اجرای قوانین و مقررات است».

وی، اظهار داشت: «جایگاه گزینش یک جایگاه صیانتی از سازمان است و به همین علت نقش امین سازمان را دارد؛ از سوی دیگر، موضوع توجه به مصالح کشور، اهمیت فعالیت گزینش و گزینشگران را نشان می‌دهد».

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان ادامه داد: «گزینش در عین حال که بایستی در بزنگاه‌ها نقش مهم خویش را ایفاء نماید اما همواره باید قاطعیت در انجام وظایف همراه با رأفت اسلامی و مهربانی باشد».

دکتر طاهری‌گراوند، بیان کرد:‌ «افرادی که در یک سازمان اشتغال به کار دارند همیشه باید نسبت به قوانین و مقررات سازمان آگاهی داشته باشند و نقش گزینش در ترویج و تقویت قانون‌گرایی درون‌سازمانی اهمیت دارد».

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان از مدیر و کارکنان گزینش دانشگاه لرستان، قدردانی کرد.

در این نشست، کارکنان پارک علم و فناوری استان لرستان پرسش‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و مدیر هسته گزینش دانشگاه لرستان و کارشناس این هسته، به پرسش‌ها پاسخ دادند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۲۰:۱۱
۶۴۸ بازدید