اخبار

دومین نشست منش استادی ویژه اعضای هیئت علمی نو استخدام دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۵

دومین نشست منش استادی با موضوع گفت‌وگوی هیئت رئیسه دانشگاه لرستان با اعضای هیئت علمی نواستخدام این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که بعدازظهر روز یکشنبه، 15 بهمن‌ماه سال جاری در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی، ضمن آنکه فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت یادآوری ایام را متذکر شدن به انسان دانست تا هرچه بیشتر به معنویت دینی و الهی نزدیک بشود.

دکتر نظری توضیح داد: «دهه فجر برای تذکر این نکته است که اساساً چرا انقلاب کردیم و انقلاب شکوهمند اسلامی با چه اهدافی رقم خورد؟‌ انقلاب اسلامی انفجار نور بود و ما باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را به صورت پیوسته مرور کنیم».

وی اظهار داشت: «در دهه مبارک فجر باید تلاش کنیم مسئولیت‌هایی که داریم هرچه بیشتر با ارمان‌های انقلاب اسلامی ایران پیوند بخورند و تقویت بشوند و این شامل اساتید هم می‌شود».

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: «ما در هر جایگاهی از جمله عضو هیئت علمی که هستیم همواره باید متعهد به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران باشیم؛ آرمان‌هایی که بسترساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی هستند و این تمدن بستر ظهور امام زمان (عج) است که باعث خواهد شد جهان سراسر عدل و عدالت شود».

دکتر علی نظری، اظهار داشت:‌ «ما باید هرچه بیشتر تلاش کنیم مسئولیت‌هایمان را با آرمان‌های انقلاب اسلامی پیوند بزنیم و همیشه در خدمت انقلاب اسلامی باشیم».

دکتر نظری تصریح کرد: «دهه فجر ایجادکننده یک انرژی جدید برای حرکت و تحول و زیست علمی و توحیدی است».

وی بیان کرد: «اساتید باتجربه بایستی تجربیات خود را در اختیار اعضای هیئت علمی نو استخدام بگذارند تا منش و مسئولیت استادی تقویت شود».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد:‌ «اعضای هیئت علمی بزرگترین سرمایه‌های انسانی هستند و انرژی، ظرفیت و پویایی و حرکت محسوب می‌شوند که در مسیر حرکت به قله هستند».

دکتر علی نظری تصریح کرد:‌«شما اعضای هیئت علمی دانشگاه نخبگان جامعه هستید که بایستی هرچه بیشتر برای رفع نظام مسائل جامعه، تلاش و همیاری کنید و اینگونه جلسات به صورت مستمر و پیوسته برگزار شوند».

دکتر نظری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فراخوان‌های جذب اعضای هیئت علمی در دوره دولت سیزدهم {دولت فعلی}، با استناد به آمارهای رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه لرستان عملکرد خوبی در بخش جذب در مدت دو سال اخیر در سطح کشور داشته است.

براین اساس، از نظر ارسال تعداد پرونده‌های جذب اعضای هیئت علمی به وزارت علوم از 98 پرونده تعداد 87 پرونده ارسال کردیم یعنی 88 درصد از پرونده‌ها را پاسخ دادیم که دانشگاه لرستان در سطح کشور اول شده است و از نظر تعداد دانشگاه مازندران دوم و دانشگاه تهران سوم است.

دانشگاه مازندران تعداد 59 پرونده جذب اعضای هیئت علمی را به وزارت ارسال کرده است و دانشگاه مازندران 77 پرونده را ارسال کرده است که این آمار نشان می‌دهد دانشگاه لرستان در سطح دانشگاه‌های کشور رتبه نخست را کسب کرده است (شاخص تعداد).

دانشگاه لرستان از نظر درصد فرایند جذب نیز در سطح کشور اول شده است (88 درصد پرونده‌های جذب اعضای هیئت علمی به وزارت علوم ارسال شده است) که مرهون تلاش دانشگاهیان دانشگاه لرستان به‌ویژه اعضای هیئت اجرایی جذب و دبیرخانه جذب این دانشگاه است.

جایگاه بی‌بدیل استاد و معلم در اسلام

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این نشست در سخنانی گفت:‌ «براساس تعالیم دین اسلام، جایگاه استاد و معلم، یک جایگاه بی‌بدیل است».

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی توضیح داد: «استاد و معلم و اهل علمی که مردم را به خیر و تعالیم الهی دعوت می‌کنند جایگاه بی‌بدیلی دارند».

دکتر مؤیدی اظهار داشت: «ما در اسلام چیزی به نام علم غیرالهی نداریم؛ کسب علم و دانش یک ابزار است برای تربیت انسان قوی، دینی و توحیدی و یادگیری علم و دانش باید با جهت‌گیری الهی باشد».

وی افزود: «زکات علم و دانش این است که دانسته‌ها به دیگران آموزش داده شود».

در این نشست، معاونان دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده، دکتر مصطفی کرم‌پور، دکتر علی میر،‌دکتر مهدی شاهین و دکتر محمد حیاتی،‌ هر کدام مهم‌ترین شرح وظایف معاونت مربوطه را برای اعضای هیئت علمی نو استخدام تشریح کردند.

رؤسای دانشکده‌های دانشگاه لرستان نیز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشکده‌ها را توضیح دادند.

اعضای هیئت علمی نو استخدام دانشگاه لرستان با رویکرد گفت‌وگومحوری، پرسش‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح نمودند و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه به پرسش‌ها، پاسخ دادند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - ۲۲:۱۴
۱۷۵۵ بازدید