اخبار

آیین بدرقه اردوی راهیان نور و پیشرفت بسیج اساتید استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۱

به میزبانی دانشگاه لرستان، در آستانه آغاز دهه مبارک فجر انقلا اسلامی، آیین بدرقه اردوی راهیان نور و پیشرفت بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور همراه با خانواده‌هایشان، به مقصد استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح روز چهارشنبه، 11 بهمن‌ماه، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، سرهنگ پاسدار فریبرز حاتمی، مسئول ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان و دکتر غلام‌حسین حسینی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان با توسل به کتاب الهی قرآن کریم، از دانشگاه لرستان، راهی اردوی راهیان نور و پیشرفت به مقصد استان خوزستان شدند.

اردوی راهیان نور، شهر پاک است

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، در سخنان کوتاهی، در جمع شرکت‌کنندگان در این برنامه، محل‌های عملیاتی را که مقصد اردوهای راهیان نور هستند به عنوان «شهر پاک»، توصیف کرد؛ شهری که براساس معنویت و جانفشانی رزمندگان اسلام شکل گرفته است.

دکتر نظری در سخنانش، توضیح داد جانفشانی‌های شهیدان سرافراز ایران اسلامی، باعث اقتدار و پیشرفت و امنیت پایدار کشور شده است و همه باید قدردان جایگاه شهدا و خانواده‌های معظم شهدا باشیم.

آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت

سرهنگ پاسدار، فریبرز حاتمی، مسئول ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در این آیین، در سخنانی گفت: «راهیان نور پیشرفت یکی از برنامه‌های اساسی و اصلی سپاه است و در واقع در قالب‌های متفاوت برگزار می‌شود».

سرهنگ حاتمی، تشریح کرد: «این برنامه در راستای آشنایی زائران با فرهنگ و ارزش‌های اساسی ما که دفاع مقدس در صدر آن‌هاست اجرا شده و می‌شوند».

وی اظهار داشت: «سازمان بسیج اساتید استان لرستان برای اجرای این برنامه اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند».

مسئول ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان ادامه داد: «اینگونه برنامه‌ها در جهت آشنایی هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، بسیار مؤثر و اساسی است».

سرهنگ حاتمی، افزود: «از تیم مدیریتی دانشگاه لرستان به ریاست جناب دکتر نظری و مدیریت سازمان بسیج اساتید استان لرستان {دکتر حسینی}، تشکر می‌کنم».

وی اظهار داشت: «ترکیب راهیان نور و راهیان پیشرفت، خواهد توانست حداکثر اثرگذاری را در جامعه دانشگاهی استان لرستان داشته باشد».

به برکت خون شهدا، مقتدرترین کشور منطقه هستیم

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این برنامه در سخنانی گفت: «به برکت خون شهدا، کشور به مرحله ای رسیده است که الان مقتدرترین کشور در منطقه خاورمیانه است».

دکتر غلام‌حسین حسینی، تشریح کرد: «این اردو از 11 تا 13 بهمن ماه که ایام دهه مبارک فجر هم است به مقصد استان خوزستان برگزار می‌شود».

دکتر حسینی بیان کرد: «راهیان نور از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری است که همراه و همگام با اردوی راهیان پیشرفت برگزار می‌شود».

وی تصریح کرد: «اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی مرهون خون شهدای والامقام است».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان ادامه داد: «ان‌شاءالله اردوهای راهیان نور و پیشرفت این اثرگذاری را خواهد داشت که افراد بعد از بازگشت، مبلغان فرهنگ ایثار و شهادت و روایتگران پیشرفت‌های ایران اسلامی خواهند بود».

دکتر غلام حسین حسینی، ادامه داد: «در این برنامه بین 85 تا 90 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان همراه با خانواده‌هایشان به اردوی راهیان نور و پیشرفت اعزام می‌شوند».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - ۱۳:۵۴
۱۵۲۲ بازدید