اخبار

دومین گردهمایی بازنشستگان دانشگاه لرستان در آستانه دهه فجر برگزار شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۱

در آستانه فراسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، دومین گردهمایی بازنشستگان دانشگاه لرستان با حضور رئیس این دانشگاه (دکتر علی نظری)، مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان (مسلم سراهنگ) و رئیس مجمع کانون‌های بازنشستگان استان لرستان (علی امیری)، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این گردهمایی که روز چهارشنبه، 11 بهمن‌ماه، در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، در سخنانی، گفت: «دانشگاه لرستان در گزارشی که وزیر محترم علوم در اجلاس اخیر رؤسای دانشگاه‌های کشور در مشهد مقدس ارائه داد در زمینه جذب اعضای هئیت علمی، چه در تعداد و چه در فرایند جذب، رتبه اول دانشگاه‌های کشور را کسب کرد؛ دانشگاه شیراز، رتبه دوم و دانشگاه تهران، رتبه سوم شد».

دکتر نظری، تشریح کرد: «رسیدن دانشگاه لرستان به پیشرفت‌های امروزی، مرهون تلاش اساتید و یاوران علمی است که سال‌های متمادی تلاش کرده‌اند و جمعی از آن‌ها در ادوار مختلف به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند».

دکتر نظری اظهار داشت: «پیشرفت‌های دانشگاه لرستان به گونه‌ای است که در حال حاضر دارای 8 دانشکده وزین است و تعداد 10 استاد دانشمند برتر جهانی دارد».

وی تشریح کرد: «این دانشگاه به اینجا نمی‌رسید مگر با زحمات شما {خطاب به بازنشستگان} و البته همه ما مدیون انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم و جا دارد فراسیدن ایام دهه مبارک فجر را هم تبریک بگویم».

رئیس دانشگاه لرستان افزود: «اگر امروز توانسته‌ایم از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنیم مدیون زحمات شما بوده است
{خطاب به بازنشستگان}؛ اگر امروز دانشگاه لرستان توانسته است در لیست مورد تأیید آموزش عالی کشور عراق قرار بگیرد و امروز توانسته‌ایم تعداد 600 نفر دانشجوی بین‌المللی پذیرش کنیم مدیون زحمات شما بوده است{خطاب به بازنشستگان دانشگاه}».

وی ادامه داد: «اگر دانشگاه لرستان امسال توانست تا این لحظه درآمدهای اختصاصی‌اش را دو برابر کند و این نوع درآمدها را از مبلغ 17 میلیارد و 900 میلیون پارسال به رقمی بیشتر از 36 میلیارد تومان برساند و وابستگی دانشگاه لرستان به درآمدهای اختصاصی از 5 به 10 درصد برسد همگی مرهون زحماتی است که سالیان سال شما عزیزان کشیده‌اید و البته عزیزانی که الان در جمع ما نیستند».

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنانش، از بازنشستگان دانشگاه لرستان به خاطر برخی کمبودها در زمینه خدمات رفاهی و بیمه تکمیلی، پوزش خواست و در عین حال تأکید کرد همه تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان آن است که کمبودها، رفع شود.

دکتر علی نظری در بخش دیگری از گفته هایش به یکی دیگر از موفقیت های دانشگاه لرستان اشاره کرد: «در مدت دو سال اخیر از نظر درصد، در زمینه جذب اعضای هیئت علمی، به میزان 30 درصد رشد داشتیم که این خود باعث ترمیم نسبت تعداد کارمند به تعداد هیئت علمی خواهد شد و شاخص این حوزه به استاندارد، نزدیک شده است».

کانون بازنشستگان یک کانون صنفی منتخب و مطالبه‌گر است

امیر جعفری‌کمالوند، رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان در این گردهمایی، در سخنانی گفت: « هیئت مدیره کانون منتخب اعضای کانون است و تلاش می‌کند مطالبات صنفی را از مجاری و راه‌های قانونی، پیگیری و محقق کند».

کمالوند، تشریح کرد: «مطالبات در سطوح مختلف سازمانی (دانشگاه لرستان)، استانی و ملی {کشوری}، از طریق کانون منعکس و پیگیری شده و می‌شود».

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش درباره مطالبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، توضیحاتی را ارائه کرد.

کمالوند، خواستار شد حقوق بازنشستگان نیز در تناسب با نرخ تورم، تعریف و تعیین شود و قانون همسان‌سازی، به‌صورت کامل محقق شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنانش، گزارشی از مهم ترین فعالیت های کانون را ارائه کرد و یاد و خاطره بازنشستگانی که به دیدار حق شتافته‌اند را گرامی داشت.

سال‌ها مجاهدت در راه علم و پژوهش

مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان در این گردهمایی در سخنانی گفت: «بازنشستگان دانشگاه لرستان از مجاهدان علم و پژوهش بوده‌اند و سال‌ها در این مسیر مجاهدت کرده‌اند».

مسلم سراهنگ، در سخنانش، فعالیت کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و همکاری رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری) با کانون بازنشستگان این دانشگاه را کم‌نظیر در سطح استان دانست.

سراهنگ در سخنانش، گزارشی از وضعیت فعالیت صندوق بازنشستگان استان لرستان ارائه کرد.

وی، توضیح داد به رغم کمبود نیروی انسانی کافی در صندوق، با نهایت دقت، پرونده‌های بازنشستگان استان لرستان، هرچه بیشتر و بهتر ساماندهی شدند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان بر این نکته تصریح کرد که مطالبات بازنشستگان استان لرستان به صورت روزانه، دریافت و تهران منعکس می‌شود.

مسلم سراهنگ، موضوع بیمه تکمیلی را نیز در سخنانش، بیان کرد و ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری را تشریح کرد که براساس آن دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند خدمات رفاهی و بیمه تکمیلی را برابر با شاغلان برای بازنشستگان هم انجام بدهند که یکی از این دستگاه‌ها، دانشگاه لرستان که این کار را انجام داده است و جای قدردانی دارد.

سراهنگ در مورد سهمیه دریافت تسهیلات بانکی به این نکته اشاره کرد که بین استان لرستان که یک استان کم‌برخوردار است با استان‌های برخوردار تفاوت هست و مطالبه شده است که سهمیه‌ها براساس این شاخص در بین استان‌ها تعیین شود.

قوانین مربوط به حقوق بازنشستگان به‌صورت کامل اجرا شود

علی امیری، رئیس مجمع کانون‌های بازنشستگی استان لرستان، در این گردهمایی در سخنانی، خواستار شد دولت به‌صورت کامل قوانین مربوط به بازنشستگان را اجرایی کند.

امیری، با استناد به قانون مدیریت خدمات کشور توضیح داد حقوق بازنشستگان بایستی متناسب با افزایش حقوق شاغلان، افزایش پیدا کند.

وی با استناد به این قانون، خواهان شد هر دستگاهی به صورت جزیزه‌ای درباره حقوق بازنشستگان عمل نکند و همه دستگاه‌ها باید متناسب با نرخ تورم، رشد حقوق بازنشستگان را مدنظر قرار بدهند.

امیری، در سخنانش تلنگر زد که صندوق بازنشستگی کشور نتوانسته است آنچنان که باید و شاید از بازنشستگان در شاخص حقوق، موفق باشد.

وی انتقاد کرد که حقوق یک فرد شاغل نباید تفاوت فاحش با یک فرد بازنشسته داشته باشد و این، عدالت نیست؛ زیرا حق و حقوق بازنشستگان، ضایع می‌شود.

رئیس مجمع کانون‌های بازنشستگان استان لرستان در بخش دیگری از سخنانش، خواستار اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان براساس اصول قانون اساسی و قانون مدیریت خدمات کشوری شد.

گفتنی است در این گردهمایی، تعدادی از بازنشستگان دانشگاه لرستان تجلیل شدند.

همچنین به خانواده‌های بازنشستگانی از دانشگاه لرستان که به دیدار حق شتافته‌اند، لوح تقدیر اهداء شد.

خاطره‌گویی از دیگر بخش‌های این گردهمایی بود و بازنشستگان دانشگاه لرستان ضمن بیان خاطرات خود و تجدید دیدار با همدیگر، در انتهای گردهمایی، به یادگار، در قاب دوربین روابط عمومی دانشگاه، عکس دسته‌جمعی گرفتند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - ۱۵:۳۷
۱۱۵۰ بازدید