اخبار

همکاری مشترک برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان توسط مرکز آزفای دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۱۱/۰۷

نشست مقدماتی همکاری علمی بین‌المللی دانشگاه‌های لرستان و علوم پزشکی استان با هدف بهره‌گیری از مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه لرستان (آزفا) برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌الملل (غیرایرانی) دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز شنبه، 7 بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان برگزار شد تا گفت‌وگوها و توافق مقدماتی دو طرف برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در زمینه آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرفارسی زبان دانشگاه علوم پزشکی استان، رقم بخورد.

در این نشست، دکتر غلام‌حسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، دکتر مهرداد غلامی، مدیر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، دکتر منوچهر نصری، مدیر امور کنسولی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه لرستان، حسن اسلامی، مسئول امور آموزش دانشجویان اتباع {غیرایرانی} دانشگاه لرستان، دکتر کیانا شاه‌زمانی، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکتر محمد فَریدَن، مسئول کانون زبان و دکتر بهنوش کمالی، عضو کارگروه بین‌المللی‌سازی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را در رابطه با بهره‌گیری از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه لرستان، بیان کردند.

در همین رابطه با دکتر غلام‌حسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، گفت‌وگو کردیم.

دکتر حسینی به خبرنگار ما گفت: «به لطف خدا، دانشگاه لرستان حدود چند ماه است با تلاش‌های بی‌شائبه جناب آقای دکتر نظری، ریاست محترم دانشگاه و همکاری دوستان بنده در گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه، ما توانستیم با رایزنی با وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان، برای آموزش دانشجویان اتباع {غیرایرانی}، مرکزی را به نام مرکز آزفا که مخفف آموزش زبان فارسی به دانشجویان اتباع است در دانشگاه لرستان راه‌اندازی کنیم».

وی تشریح کرد: «به لطف خدا قصد داریم از این به بعد، با رایزنی با دانشگاه‌های مجاور و حتی دورست، به خاطر اینکه کلاس‌های ما می‌تواند به صورت مجازی هم برگزار شود، آموزش زبان فارسی به دانشجویان اتباع را شروع کنیم».

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، اظهار داشت: «آموزش زبان فارسی به دانشجویان اتباع، دارای دو فایده است: یکی اینکه کمک است به نشر زبان فارسی در کشورهایی که مبداء مهاجرت این دانشجویان هستند و دوم آنکه، به دانشجویان اتباع کمک می‌کند محتوای دروس را که به زبان فارسی است بهتر بفهمند و در واقع، مساعدت برای استاد هم محسوب می‌شود تا مفاهیم فارسی را بهتر به دانشجویان بین‌الملل (اتباع) منتقل کند و در نتیجه پیشبرد و کیفیت کار آموزشی، خیلی بیشتر خواهد شد».

دکتر غلام‌حسین حسینی ادامه داد: «فعالیت مرکز آزفا دانشگاه لرستان، نفع سومی هم دارد و آن درآمدزایی برای دانشگاه است؛ هر دانشجویی که بخواهد در این مرکز زبان فارسی را بیاموزد مبلغی به عنوان شهریه خواهد پرداخت».

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان بیان کرد: «درآمدزایی این مرکز، کمک هزینه‌ برای مخارج دانشگاه هم خواهد بود».

دکتر حسینی درباره نشست مذکور توضیح داد: «این جلسه، به یاری خدا مقدمات نخستین قرارداد یا تفاهم‌نامه در زمینه همکاری مرکز آزفا دانشگاه لرستان با دانشگاه علوم پزشکی استان است».

وی افزود: «خوشبختانه گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان یک گروه باقدمت {باتجربه} است و خدمات خوبی به دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در زمینه آموزش زبان فارسی، ارائه خواهد کرد».

دکتر حسینی، تشریح کرد: «دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در بدو امر تعدادی دانشجو از شبه قاره با تأکید بر کشور پاکستان، پذیرش کرده است که آموزش زبان فارسی به آن‌ها، برعهده مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه لرستان است».

وی ادامه داد: «آموزش زبان فارسی به دانشجویان اتباع، علاوه بر مزایایی که توضیح دادم ان‌شاءالله به ترویج و صدور هرچه بیشتر آموزه‌های انقلاب اسلامی به خارج از مرزها و پیدا کردن یاران هم‌کیش این آموزه‌ها در خارج از کشور، کمک خواهد کرد».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۱۲:۰۲
۷۳۲ بازدید