اخبار

نماینده ولی فقیه در استان لرستان: اعتکاف، توجه به بهداشت و سلامتی روح و روان انسان است

۱۴۰۲/۱۱/۰۶

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، در آیین معنوی اعتکاف دانشگاه لرستان، گفت: «اعتکاف، توجه به بهداشت و سلامتی روح و روان انسان است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، در این آیین که شامگاه پنجشنبه، 5 بهمن‌ماه در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «انسان، همانگونه که نیازمند بهداشت و نظافت جسم است نیازمند بهداشت روح هم است؛ اعتکاف و روزه‌داری، در واقع، توجه به بهداشت و سلامتی روح و روان و خودسازی انسان است».

دکتر شاهرخی توضیح داد: «انسان وقتی معتکف می‌شود همه تعلقات مادی و دنیوی را رها می‌کند و روح و جان خویش را با اعتکاف در راه خدا، صفا و صیقل می‌دهد».

وی افزود: «انسان با اعتکاف و روزه‌داری، به‌صورت کامل تسلیم خداوند متعال می‌شود؛ این تسلیم‌شدن، در راه رشد، کمال و بهداشت روح و روان است».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تبریک و تهنیت به‌خاطر فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر (مرد)، گفت: « اوصاف و فضیلت‌های حضرت امام علی (ع)، شگفت‌انگیز هستند و زبان از بیان کامل آن‌ها، عاجز است؛ امام علی (ع) از بدو دوران نوجوانی تا زمان شهادت، در مسیر جهاد در راه اسلام بودند».

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی از معتکفان که اکثرشان دانشجو هستند خواست همواره به نماز اول وقت توجه کنند و در حد توانشان، در آیین‌های مذهبی گوناگون از جمله نماز جمعه، فعالیت هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و ... حضور داشته باشند تا به‌صورت مستمر در مسیر دین و حق، حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنانش از برگزارکنندگان اعتکاف کشور از جمله نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، تشکر کرد.

وی با رویکرد گفت‌وگومحور به پرسش‌های دینی معتکفان، پاسخ داد.

در بخش دیگری از برنامه، دعای کمیل توسط مصطفی بابانژاد، با همراهی معتکفان، قرائت شد.

گفتنی است متولی برگزاری آیین اعتکاف دانشگاه لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۰۶ - ۰۹:۰۲
۵۵۲ بازدید