اخبار

بازدید از کارخانه ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد در راستای تقویت همکاری کاربردی دانشگاه لرستان و صنایع استان

۱۴۰۲/۱۱/۰۳

در راستای تقویت ارتباط و همکاری کاربردی دانشگاه با صنایع، گروه ارتباط با جامعه، کارآفرینی و صنعت دانشگاه لرستان و مدیر مرکز رشد و فناوری این دانشگاه از کارخانه ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این بازدید، روز دوشنبه، دوم بهمن‌ماه سال جاری با حضور دکتر میثم دوستی‌زاده، مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر محمد جعفری، مدیر مرکز رشد و فناوری این دانشگاه، رضا آساره، رئیس گروه ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان و برخی مدیران و کارشناسان کارخانه ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد در راستای توجه اجرایی به محتوای ماده 13 قانون جهش تولید دانش‌بنیان صورت گرفت.

گروه ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان زیرنظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه فعالیت می‌کند.

در این بازدید که از بخش‌های مختلف و خطوط تولید این کارخانه صورت گرفت دو طرف بر هماهنگی و ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه تأکید کردند و تصویب شد دانشگاه لرستان در آینده با هماهنگی مسئولان ارشد و مالکان این کارخانه در حوزه «تحقیق و توسعه کارخانه»، نقش‌آفرینی کند.

به گفته‌ی رضا آساره، رئیس گروه ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان و هماهنگ‌کننده برنامه مذکور، این بازدید می‌تواند برای دانشگاه، قراردادهای پژوهشی کاربردی و مسئله‌محور و برای صنعت، ارتقای شاخص‌های کارآیی مبتنی بر «تحقیق و توسعه» را به‌دنبال داشته باشد.

روند تولیدات شرکت از تامین کل سازه‌های فلزی مجموعه کارخانجات پارسیلون، آغاز و با انجام کارهای منحصر به‌فردی مانند پل‌های شناور، دکل حفاری و پایه‌های جک آپ، همچنین مخازن با سقف ثابت و سقف شناور، ساخت کانتینر با استانداردهای بین‌المللی و سازه‌های فلزی سنگین و پرحجم، ادامه یافت.

با شروع کارهای نفت و گاز پتروشیمی در نوار جنوب و غرب کشور، شرکت حضور پررنگ و موفقی در انجام فاز یک عسلویه داشت که بعد از آن بخش‌هایی از پتروشیمی‌های مبین، برزویه، تندگویان، ایلام و کرمانشاه را به سرانجام رساند.

در سال 1399 این کارخانه در یک مزایده، به هلدینگ خزر واگذار و با نام ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد فعالیت خود را با تعداد140 نفر نیروی کارمندی و کارگری در دو قسمت دفتر مرکزی تهران و کارخانه کیهان خرم‌آباد آغاز کرد. این کارخانه در حال حاضر، با اشتغال‌زایی بیش از 250 نفر در حال فعالیت است.

برخی مهم‌ترین حوزه‌های کاری کارخانه ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد عبارت است از: طراحی‌، ساخت‌، نصب‌، راه‌اندازی، بهره‌برداری، واردات و صادرات، بازرگانی، خدمات فنی مهندسی، انتقال دانش فنی، بازسازی، تعمیر و نگهداری انواع بویلر، جرثقیل، پرس مکانیکی، جک‌های هیدرولیکی، مخازن ذخیره، مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی، انواع سازه‌های مهندسی از قبیل سکوهای دریایی، اسکله، پل اسکلت فلزی، پروژه‌های خدمات شهری، فنداسیون‌های صنعتی و ساختمانی، پایپ رک، تجهیزات هیدرومکانیک، خطوط انتقال نیرو و روشنایی، شبکه‌های مخابراتی، پست‌های فشار قوی و ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف اعم از کارخانجات تولیدی‌، معادن، نیروگاه‌ها، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و قطعات و لوازم یدکی آ‌‌ن‌ها و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی همچون خرید و فروش سهام و...

گفتنی است مهندس مظفر محمدی، رئیس هیئت مدیره، مهندس بهرام مظاهری، مدیرعامل و مهندس حمید شیخی، مدیر کارخانه ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد هستند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۱:۰۸
۸۴۶ بازدید