اخبار

تأکید معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر تمهیدات لازم برای شرکت پرشور دانشجویان در انتخابات

۱۴۰۲/۱۱/۰۲

دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست مشترک استانداری‌ها و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها با معاون سیاسی وزیر کشور (سیدمحمدتقی شاهچراغی)، از تهیه و ارسال ابلاغیه‌ای خبر داد که موضوع آن تمهیدات لازم آموزش عالی (دانشگاه‌ها) برای شرکت پرشور دانشجویان در انتخابات اسفندماه سال جاری و تقویت فضای باز سیاسی، است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان به نقل از وزارت علوم، در این نشست، موضوع مشارکت و حضور پرشور قشر دانشجو در انتخابات اسفندماه سال جاری، مورد تأکید قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان را محور فعالیت‌های سطح دانشگاه در رابطه با انتخابات دانست.

دکتر کلانتری در این نشست گفت: «از زمانی که مقام معظم رهبری به بحث انتخابات تأکید داشتند، جلسات متعددی در وزارتخانه در راستای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری برگزار شد تا براساس وظیفه و مسئولیتی که داریم بتوانیم تمهیدات لازم برای انتخاباتی پرشور را فراهم کنیم».

وی توضیح داد: «بنابراین با همراهی کارگروه‌ها و مشارکت ذی‌نفعان حوزه آموزش عالی ابلاغیه‌ای تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد؛ آن چیزی که به عنوان کنش مطلوب طراحی شده این است که در یک فضای باز سیاسی، دانشجویان بتوانند کنش‌گری مطلوبی در این رابطه داشته باشند».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: «ستادی در معاونت فرهنگی شکل گرفت و راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات و تقویت فضای باز سیاسی دانشگاه‌ها، تدارک دیده شد تا از کارشناسان و همه بازیگران مؤثر در این فضا کمک گرفته شود و اقدامات خوبی صورت بگیرد».

گفتنی است معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و استانداری‌ها‌ به‌صورت وبیناری (برخط) در این نشست حضور داشتند.


۱۴۰۲/۱۱/۰۲ - ۰۸:۱۶
۲۰۱ بازدید