اخبار

برگزیدگان استانی دومین جشنواره علمی شهید چمران، به‌میزبانی دانشگاه لرستان، معرفی و تجلیل شدند

۱۴۰۲/۱۰/۲۶

به میزبانی دانشگاه لرستان، برگزیدگان دومین جشنواره علمی شهید چمران، معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز سه‌شنبه، 26 دی‌ماه سال جاری، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، سرهنگ فریبرز حاتمی، مسئول ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دکتر غلام‌حسین حسینی، مسئول سازمان بسیج اساتید استان لرستان و جمعی از اعضای هیئت علمی نظام آموزش عالی استان، از برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره علمی شهید چمران، تجلیل شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این آیین در سخنانی، به این نکته اشاره کرد که براساس تعالیم حضرت امام (ره)، فرد بسیجی کسی است که تشخیص بدهد وظیفه‌اش در هر موقعیتی چیست و اهل حضور در همه صحنه‌ها در راستای تقویت اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

دکتر مؤیدی در بخش دیگری از گفته‌هایش، مقاومت امروز ملت یمن را مصداق اقدام و فعالیت بسیجی دانست؛ زیرا ملت مقاوم یمن به درستی تشخیص داده‌اند که وظیفه امروز، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حضور در صحنه مقاومت در برابر استکبار است.

وی الگوی بسیجی عمل کردن در عرصه‌های دانشگاهی و نظام آموزش عالی را شهید چمران دانست؛ اگر یک فرد دانشگاهی می‌خواهد بسیجی به معنی واقعی کلمه باشد باید رفتارش و سبک زندگی‌اش براساس سبک زندگی شهید چمران باشد؛ شهید چمران، همواره در مسیر ولایت‌مداری و جانفشانی برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور بود.

ضرورت تقویت ماهیت کاربردی و جامعه‌محور اینگونه جشنواره‌ها

سرهنگ فریبرز حاتمی، مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در این آیین در سخنانی، شهید چمران را الگوی استاد تراز انقلاب اسلامی دانست و خواستار شخصیت و سبک زندگی و مدیریتی شهید چمران، بیش از پیش برای دانشگاهیان، معرفی و شناسانده شود.

سرهنگ حاتمی پیشنهاد داد و تلنگر زد بهتر است جشنواره در سال آینده همچون امسال فقط محدود به اساتید نشود بلکه دانشجویان هم به نوعی مشارکت در این جشنواره داشته باشند و موضوعات جشنواره به گونه‌ای باشد که سایر اقشار و اصناف جامعه هم بتوانند در آن موضوعیت مشارکتی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش، خواستار شد ماهیت اینگونه جشنواره‌ها به گونه‌ای باشد که در راستای مسائل، چالش‌ها و مشکلات جامعه به‌صورت «حل‌المسائلی» اجرا شود.

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به این نکته اشاره کرد که جشنواره باید بتواند ظرفیت نخبگانی اساتید دانشگاه‌ها را تقویت کند.

سرهنگ فریبرز حاتمی، تصریح کرد موضوعات جشنواره همواره باید تمرکز خود را بر روی مسائل جامعه بگذارند تا خروجی عینی جشنواره از نوع جامعه‌محور باشد.

سرهنگ حاتمی درباره تعریف نخبه تصریح کرد نخبه فقط کسی نیست که رتبه علمی داشته باشد بلکه علاوه بر داشتن این رتبه‌ها و موفقیت‌های علمی، بایستی درباره مسائل پیرامون (جامعه) هم دغدغه داشته باشد و استاد بسیجی استادی است که نسبت به مسائل جامعه، دغدغه‌مند است و احساس مسئولیت می‌کند.

شهید چمران، هیچ‌گاه شیفته مقام نشد

دکتر غلام‌حسین حسینی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این آیین در سخنانی، ویژگی‌های شخصیتی، رفتاری، مدیریتی و علمی شهید چمران را تبیین کرد.

وی در سخنانش، شهید چمران را الگوی استاد تراز انقلاب اسلامی دانست که هیچ‌گاه در طول زندگی‌اش، شیفته منصب و پُست و مقام نشد.

دکتر حسینی درباره این موضوع توضیح داد که شخصیت شهید چمران، تلفیقی از شجاعت، تعهد و تخصص در راه اهداف انقلاب اسلامی ایران بود.

اسامی برگزیدگان استانی دومین جشنواره علمی شهید چمران

در این آیین از برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره علمی شهید چمران تجلیل شد.

برگزیدگان به مرحله سراسری (کشوری) راه خواهند یافت.

اسامی برگزیدگان جشنواره، به این شرح است:

1_ دکتر امین جمشیدی؛ برگزیده محور مقالات حوزه علوم پایه و کشاورزی؛ دانشیار گروه آموزشی زمین‌شناسی دانشگاه لرستان.

2_ دکتر امیر حسینیان‌راد؛ برگزیده محور مقالات حوزه علوم انسانی و هنر؛ استادیار رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه لرستان.

3_ دکتر مجتبی گراوند؛ برگزیده محور جهادگران تبیین؛ دانشیار رشته تاریخ اسلام دانشگاه لرستان.

4_ دکتر مهدی سلیمانی‌مطلق؛ برگزیده محور بسته سیاستی؛ استادیار رشته علوم و مهندسی آبخیزداری دانشگاه لرستان.

گفتنی است در این آیین، از ارسال‌کنندگان آثار به این جشنواره نیز با اهدای لوح‌های تقدیر، تجلیل شد.

این برنامه را سازمان بسیج اساتید استان لرستان با همکاری کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان برگزار کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۱۴:۱۳
۱۳۴۸ بازدید