اخبار

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۰/۲۵

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه لرستان با موضوعات «جهاد تبیین» و «فرهنگ حجاب و عفاف»، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز دوشنبه، 25 دی‌ماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه لرستان، حسن صالحی‌راد، در این نشست در سخنانی درباره موضوع اهمیت جهاد تبیین، سخن گفت.

صالحی راد خواستار شد نقش اساتید دانشگاه لرستان، در راستای پاسخ گویی به شبهات و پرسش های دانشجویان و تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تقویت شود و گسترش یابد.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته هایش، گسترش نظام آموزش عالی به سراسر استان های کشور را از جمله مهم ترین دستاوردها و پیشرفت های محصول استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

صالحی راد، توضیح داد امروزه، ایران اسلامی در زمینه هایی همچون صنایع دفاعی، در سطح منطقه و جهان، حرف برای گفتن دارد.

وی، خواهان شد کارکردهای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه لرستان در زمینه راهکارهای تقویت جهاد تبیین، گسترش یابد؛ زیرا عمده مخاطب دانشگاه، دانشجویان هستند و این خود می طلبد نشست های دانشجومحور با موضوعات متعدد ذیل جهاد تبیین، در سطح دانشگاه گسترش یابد.

در این نشست، درباره موضوع «راهکارهای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف» نیز بحث، تبادل نظر و گفت وگو شد.

از جمله مباحث مطرح شده این بود که نقش سرپرستان سراهای دانشجویی (خوابگاه ها) در زمینه تذکرات لسانی مرتبط با رعایت فرهنگ حجاب و عفاف، تقویت شود.

همچنین در این نشست بر نقش مهم تربیتی اساتید در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی و فرهنگ حجاب و عفاف، تأکید شد؛ اینکه رسالت یک استاد دانشگاهی، علاوه بر تدریس مطالب تخصصی، ترویج مفاهیم و ارزش‌های اسلامی، ایرانی، اخلاقی از جمله حجاب و عفاف، امید به آینده و جهاد تبیین است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۱:۲۴
۸۶۷ بازدید