اخبار

نشست شورای بین‌الملل دانشگاه لرستان/ تقویت نگرش مثبت به جمهوری اسلامی و فرهنگ ایرانی، اسلامی از اهداف اصلی است

۱۴۰۲/۱۰/۲۴

نشست شورای بین‌الملل دانشگاه لرستان با موضوع بررسی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی ویژه دانشجویان غیرایرانی (بین‌الملل) این دانشگاه با تکیه بر تقویت فعالیت‌های مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه لرستان، انتقال فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی (جمهوری اسلامی) و تهیه شیوه‌نامه واحد چگونگی خدمات به دانشجویان بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز یکشنبه، 24 دی‌ماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی خواستار شد فعالیت ها و کارکردهای مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه لرستان برای دانشجویان غیرایرانی (بین‌الملل) این دانشگاه، تقویت شود و گسترش یابد؛ زیرا آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌الملل، یکی از موضوعات بسیار مهم است.

وی، بر این نکته تصریح کرد که پذیرش دانشجویان بین‌الملل از جمله ظرفیت‌ها برای دانشگاه لرستان است و بایستی تبادلات و ارتباطات بین المللی دانشگاه لرستان، با رویکردهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی، گسترش یابد.

دکتر علی نظری در این نشست توضیح داد کشورهای اسلامی، اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی، تاریخی با همدیگر دارند و تقویت ارتباطات بین‌المللی دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشورهای اسلامی از جمله اولویت‌های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان است.

رئیس دانشگاه لرستان از معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه خواست برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه دانشجویان بین‌الملل (غیرایرانی) تقویت شود.

دکتر علی نظری با استناد به سیاست‌های بالادستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشریح کرد حداقل 10 درصد از ظرفیت دانشجویان هر دانشگاهی باید از دانشجویان بین‌الملل (غیرایرانی) باشند که در این زمینه، دانشگاه لرستان بایستی فعالیت‌های خود را بیشتر کند.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش، انعقاد تفاهم‌نامه با تعداد هشت دانشگاه از کشور عراق را یک ظرفیت مهم دانست که نتیجه‌اش، پذیرش دانشجویان عراقی در دانشگاه لرستان بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان از مدیران گروه‌های آموزشی این دانشگاه خواست در بخش فعالیت‌های بین‌الملل مرتبط با دانشجویان بین‌الملل، به‌صورت «فعال‌تر» عمل کنند.

هدف اصلی پذیرش دانشجویان بین‌الملل را فراموش نکنیم

در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در سخنانی، توضیح داد هدف اصلی از پذیرش دانشجویان بین الملل، نباید فراموش شود.

دکتر مؤیدی تشریح کرد: «آنچه در اسناد بالادستی به عنوان هدف اصلی پذیرش دانشجویان بین الملل، تعریف و تعیین شده است عمدتاً حول مباحث فرهنگی است».

وی افزود: «یکی از این اهداف تقویت نگرش مثبت اتباع غیرایرانی به جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی است یا تعمیق آگاهی جوامع دانشگاهی دیگر کشورها با منطق و ارزش‌های انقلاب اسلامی است».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان ادامه داد: «گسترش زبان و ادبیات فارسی از جمله متغیرهای فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی است».

حجت‌الاسلام و المسلمین مؤیدی، خاطرنشان کرد: «اگر این نگاه وجود داشته باشد باید هر نوع تعامل با دانشجوی بین‌الملل براساس اهداف تعیین شده باشد».

وی، توضیح داد: «دانشجوی بین الملل وقتی وارد دانشگاه لرستان می‌شود نباید هیچ‌گونه سردرگمی در مراحل اداری، تغذیه یا اسکان داشته باشد».

دکتر مجید مؤیدی، بیان کرد: «راهکار پیشنهادی بنده این است کیفیت خدماتی که به دانشجویان بین‌الملل (غیرایرانی) دانشگاه لرستان ارائه می‌شود براساس یک شیوه‌نامه و به صورت نظام‌مند باشد و آن شیوه‌نامه تهیه شود».

گزارش کاری گروه همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه لرستان

دکتر غلامحسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان در این نشست، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در رابطه با دانشجویان بین‌الملل (غیرایرانی) ارائه کرد.

دکتر حسینی، برخی مشکلات زیرساختی مربوط به کیفیت خدمات ارائه شده به دانشجویان بین الملل (غیرایرانی) دانشگاه لرستان ارائه کرد و خواستار همکاری هرچه بیشتر سایر بخش‌های کاری این دانشگاه برای ارتقای شاخص‌ها و زیرساخت‌های بین‌الملل دانشگاه شد.

گفتنی است در این نشست، دکتر علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی و دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در سخنانی، مهم‌ترین اقدامات حوزه کاری خود را در رابطه با دانشجویان بین‌الملل، ارائه کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۰۹:۴۹
۶۶۷ بازدید