اخبار

تجلیل از گزینش‌گران دانشگاه لرستان/ گزینش، یک فعالیت مقدس است

۱۴۰۲/۱۰/۲۳

با حضور رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری)، معاون پشتیبانی و مدیر حوزه ریاست این دانشگاه (دکتر سعید محمدزاده و دکتر محسن رشیدی)، گزینش‌گران دانشگاه لرستان، تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این برنامه که روز شنبه، 23 دی‌ماه سال جاری به مناسبت گرامیداشت هفته گزینش، در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس این دانشگاه در سخنانی گفت: «گزینش یک فعالیت و کار مقدس الهی است؛ زیرا انتخاب کردن و انتخاب شدن، جلوه‌ای از صفات خداوند است».

دکتر نظری تشریح کرد: «اینکه یک انسان بتواند در مسیر انتخاب کردن افراد برای خدمت در وزارتخانه، سازمان یا اداره قرار گیرد نعمت خداوند است که به آن انسان، اعطاء شده است؛ به‌همین علت رسالت گزینش یک رسالت سنگین و مهم است».

وی توضیح داد: «هرچقدر عملکرد گزینشگران، قوی‌تر باشد خود به خود، عملکرد دولت‌های جمهوری اسلامی ایران هم قوی‌تر و کارآمدتر خواهد شد».

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد: «گزینش همراه با ظرافت و هنرمندی است؛ به این صورت که گزینش‌گر از یک سو باید آینده زندگی یک فرد را تحلیل کند و در نظر بگیرد و از سوی دیگر، منافع سازمان و اداره را در به‌کارگیری نیروهای متعهد و متخصص، لحاظ نماید».

دکتر علی نظری افزود: «همواره باید به این حکم دینی توجه کرد که حرمت اشخاص حفظ شود و از سوی دیگر، تلاش این باشد که نیروهای سالم، متعهد دین‌مدار و متخصص برای سازمان، جذب و تقویت شوند».

وی اظهار داشت: «نکته مهم این است که گزینش باید کمک‌کننده و یاریگر سازمان برای اصلاح ناهنجاری‌های درون سازمانی باشد».

اهمیت توجه به یکسان بودن ظاهر و باطن افراد

معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان در این نشست گفت: «در گزینش افراد، براساس تعالیم قرآن کریم، این نکته اهمیت دارد که ظاهر و باطن افراد (درون و برون انسان‌ها)، یکسان باشد و این دو متفاوت از همدیگر نباشند».

دکتر سعید محمدزاده توضیح داد: «قرآن کریم به ما آموخته است که از افرادی که ظاهر و باطن آن‌ها، یکسان نیست دوری کنیم؛ اینجاست که اهمیت توجه به افراد صادق، مشخص می‌ّ‌شود».

دکتر محمدزاده، تصریح کرد:‌ «یکسان بودن ظاهر و باطن افراد، از ویژگی‌های صالح‌بودن است و توجه به این خصوصیات در گزینش افراد، مهم است».

ارائه گزارش توسط مدیر هسته گزینش دانشگاه لرستان/ اهمیت سلامت و عدالت اداری

مدیر هسته گزینش دانشگاه لرستان و دبیر شورای استانی هم‌اندیشی مدیران گزینش دستگاه‌های اجرایی استان لرستان در این نشست در سخنانی، گزارشی مبتنی بر آمار، از فعالیت‌های هسته گزینش دانشگاه لرستان ارائه کرد.

بهروز دریکوند، با استناد به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در جمع کارگزاران گزینش کشور، توضیح داد: «تقویت گزینش باعث تقویت سلامت اداری می‌شود».

وی تشریح کرد:‌ «این نکته را باید بگویم که در سطح استان شاید برای اولین بار است که هماهنگی خوبی با محوریت استانداری لرستان و کارکرد شورای هم‌اندیشی مدیران گزینش دستگاه‌های اجرایی استان در بین هسته‌های گزینش استان لرستان ایجاد شده است». دریکوند، اظهار داشت: «با استناد به سخنان اخیر ریاست‌محترم جمهوری در همه سطوح اداری بایستی نقش گزینش افراد، تقویت، تا سلامت و عدالت اداری، تقویت شود».

تجلیل از گزینش‌گران دانشگاه لرستان و گزینش‌گر نمونه این دانشگاه

در این نشست، علاوه بر تجلیل گزینش‌گران دانشگاه لرستان، از «سیده سمیه سیف‌السادات» {گزینش‌گر دانشگاه لرستان} که در روزهای گذشته، لوح تقدیر خود را با امضای دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان و دکتر احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان تحت عنوان «گزینش‌گر نمونه» دریافت کرد، تجلیل شد.

چند روز پیش، «سیده سمیه سیف‌السادات»، در جمع گزینش‌گران نمونه دستگاه‌های اجرایی استان لرستان قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست، کارگزاران گزینش دانشگاه لرستان، هر کدام دیدگاه‌های خود را در راستای راهکارهای تقویت ساز و کارهای گزینش، بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۱۹:۱۵
۱۳۹۱ بازدید