اخبار

برگزاری نشست قرارگاه علم‌الهدی استان لرستان/ اردوهای راهیان‌نور به‌صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود

۱۴۰۲/۱۰/۲۳

نشست قرارگاه علم‌الهدی استان لرستان، به ریاست دکتر علی نظری، با موضوع برنامه‌ریزی برای اردوهای دانشجویی راهیان نور، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز شنبه، 23 دی‌ماه سال جاری با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان لرستان، سرهنگ کریمی، مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان به میزبانی حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سرهنگ محسن کریمی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان به این نکته اشاره کرد که روش اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان‌نور با روش سال‌های گذشته متفاوت است؛ به این صورت که امسال روش اعزام از نوع غیرمتمرکز است؛ یعنی هر دانشگاهی، خودش، دانشجویانش را به اردوهای راهیان‌نور اعزام خواهد کرد.

سرهنگ کریمی توضیح داد این روش باعث تقویت کار گروهی و تشکیلاتی دانشجویی هر دانشگاه می‌شود.

موضوع دومی که سرهنگ کریمی در این نشست، خواستار آن شد تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در نظام آموزش عالی استان لرستان است که در این رابطه هر دانشگاهی، قرارگاه جهاد تبیین خواهد داشت.

پس از بحث و تبادل نظر درباره این موضوع، با تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، موافقت شد.

در این نشست، پس از آنکه مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان، رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در راستای اتخاذ تمهیدات و تدابیر برگزاری اردوهای دانشجویی راهیان‌نور استان لرستان ارائه کردند دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس قرارگاه علم‌الهدی استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، هر کدام درباره راهکارهای ارتقای کیفی محتوای برنامه‌های راهیان‌نور، دیدگاه‌های خود را مطرح نمودند.

به‌ویژه تأکید روی این موضوع که محتوای برنامه‌های راهیان‌نور دانشجویی باید به گونه‌ای باشند که دانشجویان، هرچه بیشتر در فضای معنوی مناطق عملیاتی دفاع مقدس قرار بگیرند و بیشتر، ابعاد معنوی، تربیتی و انسان‌سازی این اردوها مدنظر قرار گیرد.

رئیس قرارگاه علم‌الهدی (اردوهای دانشجویی راهیان‌نور) استان لرستان در این نشست تصریح کرد تصمیمات قرارگاه برای همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، لازم الاجراست؛ زیرا قرارگاه در این راستا تشکیل شده است که انسجام و هماهنگی برای اجرای اردوهای دانشجویی راهیان‌نور بیشتر شود.

اینکه سهمیه هر دانشگاه برای اردوهای‌راهیان نور دانشجویی چند نفر است نیز برعهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۱۸:۰۵
۶۸۰ بازدید