اخبار

تجلیل از بانوان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان به مناسبت هفته زن

۱۴۰۲/۱۰/۱۹

با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان (حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود)، دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دکتر میثاق حیدری، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور زنان و خانواده و دکتر محمدباقر دولتشاهی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، به مناسبت گرامیداشت هفته زن، از بانوان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این برنامه، روز سه شنبه، 19 دی‌ماه سال جاری در محل حوزه ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، دکتر محمدباقر دولتشاهی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان در سخنانی، فرارسیدن هفته زن را به بانوان هیئت علمی و بانوان یاور علمی این دانشکده شادباش گفت و گزارشی از وضعیت فعالیت‌های بانوان دانشکده ارائه کرد.

سپس، دکتر میثاق حیدری، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور زنان و خانواده در سخنانی، ضمن گرامیداشت هفته زن و گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در سخنانی، بر این نکته تصریح کرد که گفتمان انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امامین انقلاب براساس نقش بانوان به عنوان بانوان تصمیم‌ساز و تمدن‌ساز است و تکریم زنان و اهمیت دادن به جایگاه زنان در این گفتمان، دارای اهمیت فراوان است.

سپس، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های استان لرستان، در سخنانی، فرارسیدن هفته زن را تبریک گفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود، در بخشی از گفته‌هایش، اهمیت جایگاه و نقش زنان در دین اسلام و تعالیم دینی را تببین کرد و بزرگانی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) را الگوی کامل زنان دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اهمیت جایگاه زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد که براساس آن، زن علاوه بر اینکه رکن رکین خانواده و نظام تربیت خانواده است در عرصه‌های جامعه نیز در چارچوب تعالیم دین اسلام، حضور اثرگذار دارد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۴:۱۴
۱۲۶۱ بازدید