اخبار

بازدید گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان از کارخانجات دارویی بایرافلاک

۱۴۰۲/۱۰/۱۹

در راستای تقویت و گسترش ارتباط دانشگاه با صنایع تولیدی و دانش‌بنیان، اعضای گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و تعدادی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه از مجموعه کارخانه‌های داروسازی بایر افلاک، واقع در شهرستان ازنا بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این بازدید روز یکشنبه، 17 دی‌ماه سال جاری صورت گرفت.

مدیریت گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان را که زیرنظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه فعالیت می‌کند دکتر میثم دوستی‌زاده، برعهده دارد.

بازدید مذکور براساس توافق معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و شرکت تولیدی و دانش‌بنیان داروسازی بایر افلاک با پیگیری رضا آساره، رئیس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان، محقق شد.

این بازدید در راستای ماده 11 و ماده 13 قانون جهش تولید دانش‌بنیان و ارتباط بیشتر دانشگاه و صنایع تولیدی در خصوص واحدهای صنعتی موفق دارای واحد R&D (تحقیق و توسعه) برگزار شد.

دکتر میثم علایی‌پور، مدیرعامل کارخانجات دارویی بایرافلاک است. مهندس موسوی رئیس هیئت مدیره و دکتر احمد حیدری مدیریت کارخانه را برعهده دارند که در این بازدید، از گسترش همکاری کارخانجات دارویی بایرافلاک با دانشگاه لرستان استقبال کردند (ارتباط دانشگاه با صنعت).

در این بازدید که با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های دامپزشکی، فنی و مهندسی، شیمی دانشگاه لرستان، مدیر گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه، دکتر میثم دوستی زاده و رضا آساره رئیس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان همراه بود نشستی با مدیران ارشد این واحد صنعتی بزرگ برگزار شد که در آن نشست، دکتر نعمت‌ شمس عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان به عنوان نماینده و پیشکسوت این دانشکده، دکتر حمیدرضا شاملویی به نمایندگی از دانشکده شیمی، دکتر وحید مهرداد مدیر گروه برق، به نمایندگی از دانشکده فنی مهندسی دانشگاه لرستان و نیز تعدادی دیگر از اعضای هیئت علمی به ایراد سخن پرداخته و بخش‌هایی از ظرفیت‌های علمی و آزمایشگاهی و توان عملی رشته‌های تخصصی مربوطه در دانشگاه لرستان را تشریح کردند.

در این نشست، دکتر میثم دوستی‌زاده مدیر گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان به تشریح قانون جهش تولید دانش‌بنیان و ظرفیت‌های نهفته در این قانون برای توسعه بخش تحقیق وتوسعه(R&D) واحد‌های صنعتی و اعتبار مالیاتی مربوطه پرداخت و اعلام کرد دانشگاه لرستان توان کافی را برای همکاری با آن صنعت داراست و ظرفیت‌های آزمایشگاه مرکزی و سایر امکانات آزمایشگاهی دانشکده‌ها را برای مدیران آن واحد صنعتی توضیح داد.

در همین راستا طبق هماهنگی‌‌های قبلی اداره ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان، تفاهم‌نامه‌ گسترش همکاری‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و کاربردی، به امضای طرفین رسید و مبادله شد.

یکی دیگر از دستاوردهای این نشست مشترک، آن بود که شرکت تولیدی داروسازی بایر افلاک دو عنوان طرح دارویی دانش‌بنیان خود را به دانشگاه محول نمود تا در اسرع وقت، پروپوزال آن تهیه و منجر به قرارداد کاری شود.

گفتنی است شرکت دارویی بایرافلاک یکی از بزرگ‌ترین صنایع داروسازی در خاورمیانه با خط تولید کشور ایتالیا و با تکنولوژی‌های نوین و سطح بالا است که در سال 1393 توسط معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

هدف هلدینگ داروسازی بایرافلاک با طرح توسعه شرکت در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، ایجاد 7 کارخانه به شرح ذیل است:

1) کارخانه داروسازی دامی.

2) کارخانه داروسازی انسانی.

3) کارخانه تولید مواد اولیه دارویی.

4) کارخانه تولید واکسن.

5) کارخانه تولید سرم.

6) کارخانه تولید مواد آرایشی و بهداشتی.

7) کارخانه تولید سموم دفع آفات کشاورزی، حیوانی و خانگی.

کارخانه داروسازی دامی و انسانی بایر افلاک مجموعاً دارای زمینی به مساحت120000 متر مربع با زیربنایی به مساحت 75000 مترمربع، سالن تولیدی به مساحت 40000 مترمربع، شامل 7خط تولید داروهای مورد مصرف دامپزشکی و 13خط تولید داروهای مورد مصرف انسانی با هدف تولید بیش از 200 قلم داروی دامی و بالغ بر 500 قلم داروی انسانی است.

این شرکت امیدوار است تا یک سال آینده فاز تولید داروهای انسانی آن که با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، به بهره‌برداری برسد؛ بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ تعداد 700 نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

در حال حاضر تعداد 165 نفر به‌طور مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

این شرکت دارای گواهینامه‌ها، موفقیت‌ها و ایزوهای جهانی است؛ از جمله: 1_ دریافت ISO17025

2_ گواهینامه FDA امریکا. 3_ گواهینامهGMP تولید. 4_ عضو پارک علم و فناوری.

5_ تلاش برای دریافت ایزوهای 9001_ 45001 و 14001 در جریان است.

6_ این کارخانه باتوجه به تلاش متخصصان، موفق به دریافت گواهینامه دانش‌بنیان در سال 1402 شد.

جمع کل سرمایه‌گذاری در دو فاز دامی و انسانی این شرکت تولیدی و دانش‌بنیان، بیش از پنج هزار میلیارد تومان است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۹:۲۷
۵۶۲ بازدید