اخبار

نشست گسترش همکاری‌های علمی کاربردی دانشگاه لرستان و اداره کل «غله و خدمات بازرگانی» استان لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۶

نشست گسترش همکاری‌های دوجانبه علمی، کاربردی و مسئله‌محور بین دانشگاه لرستان و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز شنبه، 16 دی‌ماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و مهندس حجت‌اله بیرانوند، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان بر گسترش همکاری‌های دوجانبه علمی و کاربردی تأکید کردند.

در این نشست، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان از دانشگاه لرستان تقاضا کرد باتوجه به اینکه دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌های علمی توانمندی است با به‌کارگیری اعضای هیئت علمی و محققان و پژوهشگران دانشگاه لرستان، ساز و کارهای رصد و پایش موجودی انبارها (سیلوها)، از حالت سنتی به حالت پیشرفته آنلاین با بهره‌گیری از فناورهای خلاقانه، ارتقاء یابد.

وی از دانشگاه لرستان خواست در بخش تقویت ساز و کارهای تعیین میزان ناخالصی حجم گندم وارد شده به سیلوها هم مشارکت علمی و کاربردی برای رفع مشکلات این عرصه داشته باشند.

مهندس حجت‌اله بیرانوند، خواستار شد از ظرفیت‌های علمی و مسئله‌محور دانشگاه لرستان به‌ویژه دانشکده کشاورزی این دانشگاه در بخش مبارزه با آلودگی‌ها و آفات نیز بهره‌گیری شود و ساز وکارهای موجود براساس روش‌های نوین علمی، ارتقاء یابند یا تقویت شوند.

در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در سخنانی، ضمن استقبال از برگزاری این‌گونه نشست‌های کاربردی و مسئله‌محور بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دوجانبه با رویکرد کاستن از نظام مسائل تأکید کردند.

دکتر نظری و دکتر کرم‌پور خواستار شدند کارگروه‌های تخصصی و هیئت‌های اندیشه‌ورز دوجانبه تشکیل شوند.

رئیس دانشگاه لرستان و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در سخنانشان، بر تقویت فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان تأکید کردند.

اجرای پژوهش‌های مشترک مسئله‌محور از جمله تأکیدات دکتر نظری و دکتر کرم‌پور در این نشست بود.

در این نشست، مدیران حوزه‌های کاری زیرمجموعه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان به‌ویژه دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان حضور داشتند و هرکدام دیدگاه‌های خود در رابطه با تقویت ارتباطات دوجانبه و راهکارهای گسترش همکاری‌های دوطرفه علمی و کاربردی، بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۸:۳۷
۷۱۲ بازدید