اخبار

آیین گرامیداشت روز شهدای دانشجو و بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۶

دانشگاهیان دانشگاه لرستان با حضور در مزار سه شهید گمنام دانشگاه، سالروز شهادت سیدحسین علم‌الهدی، همرزمان این شهید، روز شهدای دانشجو (16 دی) و یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این برنامه که روز شنبه، 16 دی ماه سال جاری با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد دانشگاهیان دانشگاه لرستان، ضمن قرائت فاتحه با شاخه‌های گل و غبارروبی مزار سه شهید گمنام، به مقام شامخ شهیدان سرافراز میهن اسلامی، احترام گذاشتند.

همچنین، دانشگاهیان دانشگاه لرستان در این برنامه معنوی، یاد و خاطره شهدای والامقام حادثه تروریستی اخیر کرمان را گرامی داشتند و جنایت تروریست‌های داعشی، صهیونیستی را محکوم کردند.

دانشگاهیان دانشگاه لرستان، بار دیگر، بیعت خود با آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را اعلام کردند و بر تداوم راه مقاومت، جهاد و شهادت، تأکید نمودند.

وظیفه‌شناسی، درک موقعیت، تشخیص به موقع و عمل به وظیفه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این آیین، در سخنانی، ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان و گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسین علم‌الهدی و روز شهدای دانشجو، گفت: «یکی از ویژگی‌های بارز و درس‌های آموزنده زندگی شهید علم‌الهدی (ره)، وظیفه‌شناسی، درک موقعیت، تشخیص به موقع و عمل به وظیفه است».

دکتر مؤیدی توضیح داد: «شهید علم‌الهدی موقعیت تحصیلی بسیار خوبی داشت و می‌توانست مثل خیلی‌ها ادامه تحصیل بدهد؛ اما ایشان تشخیص داد درس را رها کند و به منطقه اعزام بشود تا از ایران اسلامی در برابر حمله رژیم بعثی، دفاع کند؛ اینکه انسان تشخیص بدهد در لحظه حال چه وظیفه‌ای بردوش دارد یک موضوع مهم است».

توضیح زندگی‌نامه شهید حسین علم‌الهدی

در این آیین معنوی، دکتر مهدی امید، معاون مدیر حمایت و پشتیبانی دانشگاه لرستان در سخنانی، زندگی‌نامه شهید حسین علم‌الهدی را تشریح کرد.

دکتر امید تبیین کرد شهید علم‌الهدی، گروه موحدین را قبل از انقلاب تشکیل داد تا با رژیم طاغوت مبارزه کند.

بعد از انقلاب نیز شهید علم‌الهدی فرمانده سپاه هویزه شد و در عملیات نصر در سال 59 همراه با همرزمانش به فیض شهادت نائل شد.

دکتر مهدی امید، بخشی از وصیت‌نامه شهید حسین علم‌الهدی را برای حاضران قرائت کرد.

در این آیین معنوی، احمد کرم‌الهی، یاور علمی دانشگاه لرستان و مداح اهل بیت علیهم‌السلام، به مداحی با موضوع جهاد و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و شهدای والامقام حادثه تروریستی کرمان پرداخت.

در بخشی از این آیین، دانشگاهیان دانشگاه لرستان به سوگواری برای شهدای حادثه تروریستی کرمان پرداختند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۳:۱۷
۷۳۰ بازدید